A Samsung alaposan felbőszítette tavaly júniusban az újabb okostévéit megvásárolt egyesült államokbeli fogyasztókat, ugyanis az egyik pillanatról a másikra hirdetéseket kezdett megjeleníteni a készülékek főmenüjében. A hírek szerint ez csak a kezdet volt, a The Wall Street Journal információi szerint a valamikor a nyár során az európai piacokon eladott eszközei is nekiállhatnak reklámokat mutogatni.
A részletek egyelőre nem tisztázottak, a Samsung nem kívánta kommentálni a pletykát. Érdemes megemlíteni, hogy az alkalmazások csempéi mellett megjelenő hirdetések gyorsan és egyszerűen kikapcsolhatóak, már ha sikerül rájönni a módjára, nincs egyértelmű "reklámok kikapcsolása" gomb a menüben.
A hirdetések megjelenítése elsőre megbotránkoztatónak tűnhet, ám az igazsághoz hozzátartozik, hogy egyrészt csökkenőfélben vannak a tévéeladások, másrészt pedig a Samsung olyan 3-5 százalékos haszonkulccsal értékesíti a televízióit. Az idei első negyedévben 48,3 millió tévét adott el a Samsung, amely a tavalyi utolsó negyedévhez képest 20,9 százalékos, míg az egy évvel ezelőtti azonos időszakhoz képest 6,3 százalékos csökkenést jelent. Ettől függetlenül persze nem kell örülni a kompenzációs kezdeményezésnek, de szerencsére tolerálni sem muszáj.