Ugyan az internetes rendelések java komoly probléma nélkül zajlik le, ám időnként porszemek kerülnek a gépezetbe. A vitarendezés fáradtságos és bonyolult művelet lehet, így amennyiben az internetes áruház nem hajlandó foglalkozni a reklamációjukkal, akkor a kisebb értékű rendelések esetén a fogyasztók sokszor inkább beletörődnek az esztétikailag sérült termékbe, a túlságosan hosszú szállítási időbe, a vártnál nagyobb költségbe. Ez különösen igaz, ha külföldről történik a vásárlás.
Az Európai Unió ma elindította a European Online Dispute Resolution Platform rendszerét, amely segítségével a fogyasztók könnyen és gyorsan képesek panasszal élni a webáruházak ellen. A webhely nem csak belföldi rendelések esetén vehető igénybe, a legtöbb európai uniós bolt ellen is fel lehet lépni a segítségével. Egyelőre a horvát, lengyel, lett, litván, luxemburgi, máltai, német, román, spanyol, szlovén és észt cégek ellen nem vethető be, de ez remélhetően mihamarabb megváltozik. A fair play jegyében a portálon a kereskedők is bepanaszolhatják a vásárlóikat.
Az ODR Platform használatával kapcsolatos részletek magyar nyelven olvashatóak a szolgáltatás webhelyén. Az igénybe vétele előtt érdemes tüzetesen áttanulmányozni az elérhető információkat, hogy törvényi szempontból egyáltalán jogosnak tűnik-e a panaszunk.
(Nyitókép: Tam Tran)