Az év elején Windows, Mac OS X és Linux mellett Android és iOS mobileszközökre is elérhetővé vált a Punch Club, amely egy oldalnézetes, 16 bites stílusú grafikát használó verekedős játék. A kritikák alapján jól sikerült, a számítógépes változata 10 euróba, míg a mobilos kiadásai 5 euróba kerülnek. Látszólag sokakkal együtt korábban Mi sem hallottunk róla, azonban a fejlesztő érdekes warezolási statisztikákkal állt elő, így a Punch Club végül csak bejárta a gamer és informatikai sajtót.
A cím két szempontból is érdekes: egyrészt számítógépeken és mobilokon is elérhető, ráadásul mindkettő eszköztípuson fizetős, nagyon kevés játék esetében lehet ilyen körülmények közt vizsgálni a kalózkodást. A fejlesztő rengeteg adattal teletömött blogbejegyzése alapján a statisztikai rendszer által regisztrált játékosok csak 19 százaléka fizetett a játékért, a warezolók aránya 81 százalékra jött ki.
Az adatzárás időpontjáig összesen 330 ezer kópiát sikerült értékesíteni Punch Clubból, a warezolók száma 1,6 millió felett járt. Az ismert warezolások száma számítógépen 1,137 millió volt, a maradék 514 ezer fő mobilokon kalózkodott; a mobilos kalózok 90 százaléka Android rendszerű eszközt használt.
A téma iránt részletesen érdeklődőknek mindenképp ajánljuk az angol nyelvű blogbejegyzés elolvasását, végezetül néhány összegző megállapítás:
- a nyugat-európai piacokon a lokalizáció növeli az eladásokat;
- a Punch Club néhány órával a megjelenése után máris tölthető volt torrenten;
- minden egyes számítógépes eladásra 4 kalóz gamer jutott;
- minden egyes androidos eladásra 12 kalóz gamer jutott;
- minden egyes Apple iOS-es eladásra 2 kalóz gamer jutott.