Az első generációs PlayStation és Xbox termékektől kezdve elkezdett kitolódni a játékkonzolok életciklusa, amelynek köszönhetően az összes generáció esetében több hardveres revíziót is megjelentettek belőlük a gyártók. Ezek a generáción belüli generációk teljesen kompatibilisek maradtak egymással, a mérnökök célja általában a meglévő termék méretének csökkentése, az energiahatékonyság növelése volt.
A japán 4Gamer beszámolója szerint idővel talán változhat a helyzet, a PlayStation 4 akár sebességet növelő hardveres fejlesztéseket is kaphat a jövőben. Ezt Masayasu Ito, a Sony konzolos üzletágának alelnöke árulta el a kiadványnak. Ito állítása szerint az előző generációs konzoljaikkal ellentétben nem kerülne irreális összegbe a hardverfrissítés, valójában inkább az jelenti a nagy kérdést, hogy mennyi értelme lenne az egésznek. Elméletben nincs kizárva az erősebb processzorra és grafikus lapkára való átállás, de nem garantált, hogy ez meg fog történni.
Az erősebb hardverre való átállásnak egyébként nem kellene feltétlenül kompatibilitási problémákhoz vezetnie. A fejlesztők egyszerűen kihasználhatnák a "PlayStation 4.5" extra erőforrásait, hogy a felfrissített hardveren 30 helyett 60 képkockás sebességgel fussanak a játékaik, vagy éppen szebbek legyenek az effektek.
(Forrás: Geek.com | Nyitókép: Néstor Carvajal)