Az elkövetkező hónapokban újabb statisztikákat kapnak a Facebook hirdetői. Mark Zuckerberg cége megpróbálja megoldani a hirdetőipar mindenkori legnagyobb problémáját, azaz kideríteni, hogy a megjelenített hirdetések mekkora része eredményezett boltlátogatást. Az üzletek meglátogatása persze még nem jelenti azt, hogy konkrétan vásároltak is ott a felhasználók, ám jobb híján ez az adat is több a semminél.
A fejlesztés keretében a vállalat nem csak a megjelenített hirdetések körét fogja felhasználónként számon tartani, de a mobileszközeik helymeghatározási funkciójával azt is megpróbálja kideríteni, hogy a megtekintések után hányan tértek be a hirdetők üzleteibe. Ehhez kapcsolódóan a hirdetők egy koppintással elérhető boltkeresőt is beágyazhatnak majd a reklámjaikba, továbbá a nyitvatartási időkhöz hasonló extra információkat is képesek lesznek megjeleníteni az érdeklődők számára.
A Facebook állítása szerint az újfajta statisztika készítése nem fogja sérteni a felhasználók magánszféráját, ugyanis a hirdetők nem lesznek képesek konkrétan azonosítani az üzleteikbe betért felhasználókat, kizárólag számokat, statisztikai adatokat fognak látni belőlük. Természetesen maga a Facebook felhasználhatja a begyűjtött információkat a relevánsabb hirdetések megjelenítéséhez, a privát szférájukra érzékenyeknek érzésünk szerint inkább emiatt érdemes aggódniuk.
A Facebook újítását nem szívlelő felhasználók a mobilkészülékeik helymeghatározási funkciójának kikapcsolásával, vagy a mobilalkalmazásának eltávolításával tudják majd letiltani a követést.