A Facebook 2016 végén már 1,86 milliárd havi aktív felhasználóval rendelkezett, ami előrelépés a 3 hónappal korábbi 1,79 milliárdhoz és az egy évvel azelőtti 1,59 milliárdhoz képest.
A Facebook egy negyedév alatt több új felhasználót szerzett, mint a 2012-es tőzsdére lépése óta valaha. Mindezt a promóciós adatcsomagoknak köszönheti az olyan országokban, mint például India.
Mivel a Facebook a felhasználók mellett a reklámok terén is fejlődött, ezért a Wall Street várakozásait ismét felülmúlta. Decemberrel záródóan 8,8 milliárd dolláros árbevételnek örült a vállalat, ami 50 százalékos emelkedést jelentett. Az éves bevétel 27,6 milliárd volt, szintén 50 százalékos emelkedés mellett.
Egy amerikai és egy kanadai felhasználón átlagosan 20 dollárt keresett a cég, ami szintén fejlődés az egy évvel korábbi 13,7 dollárhoz mérten. A Facebook részvényárfolyama 2,5 százalékot emelkedett a jelentés hatására.
Bár az árbevétel növekedésében lassulás várható, 2017-re agresszív befektetésekkel készül a vállalat. Erre azért van szükség, mert több reklámot már nem tud a felhasználók elé tenni. A figyelmeztetések ellenére azonban minden várakozást felülmúlt a Facebook.
Természetesen Donald Trump legutóbbi intézkedéseivel a többi tech céghez hasonlóan a Facebook sem ért egyet.