Hirdetés

Globális szemlélet és megújulás



|

Gyorsan változó korunkban minden cég kénytelen időről időre megújulni. A változás gyakori, legyen szó technológiáról, környezetvédelemről vagy szemléletbeni kérdésekről. Hogy miként nézhet szembe ezzel hatékonyan egy irodatechnikai cég, arra Patkó Zsolt, a GLOBAL-UNION kereskedelmi vezetője válaszolt.

Hirdetés

Ha már megújulásról esik szó, úgy tudom te is újonnan kerültél a GLOBAL-UNION Kft kereskedelmi igazgatói székébe.

Igen, 2015. február óta vagyok ebben a pozícióban, azaz a poszt új számomra, de a szakterület egyáltalán nem. Több mint tíz éves szakmai tapasztalatom van IT kereskedelmi területeken, az irodatechnikában konkrétan hat éve tevékenykedem, ezt megelőzően a Xeroxnál dolgoztam.

Hirdetés


A GLOBAL-UNION nem mai cég és jelenleg is komoly tényező a piacon, a legfrissebb adatok szerint harmadik a hazai lézernyomtató (és MFP) eladásban. Nyilván nem csak a hardver értékesítésével foglalkoztok.


Fontos az értékesítés és van mire építeni, a cég 1991 óta működik és kezdettől a minőségi eszközökre és szervizelésükre koncentrál. Természetesen már réges-rég nem csak egy fénymásolókkal kereskedő cég vagyunk országos szervizhálózattal, a szolgáltatás portfólió folyamatosan bővült az iparág fejlődésével párhuzamosan, a bérlés és lízing mellett a legkorszerűbb menedzsment szolgáltatások is szerepelnek palettánkon. A GLOBAL-UNION Kft. a hazai importőrök közül elsőként szerezte meg az MDS partner fokozatot a KYOCERA Document Solutions Europe B.V.-től (az európai KYOCERA központtól), emellett kizárólagos forgalmazói vagyunk a MyQ MDS szoftverrendszernek is.


A KYOCERA név igen korán felmerült a GLOBAL-UNION történetében. Gondolom nem véletlenül tart máig a partneri kapcsolat.

Japán partnercégünket Dr. Kazuo Inamori alapította 1959-ben, a vállalat kezdettől finom kerámiákkal foglalkozott, amit a vállalat elnevezése Kyo(to) Cera(mics) is tükröz. Termékei között elektronikai alkatrészek, mobiltelefonok és napelemek is megtalálhatók, utóbbiakkal a Toyota Prius napfénytetőjében is találkozhatunk. A KYOCERA Corporation jelenleg 44 000 embert foglalkoztat, több mint 20 ország területén, kyotoi (Japán) központtal.


Számunkra leginkább a cég irodai termékekre szakosodott ága, a KYOCERA Document Solutions (azelőtt KYOCERA Mita) technológiái és termékei érdekesek. A környezettudatos, globális szemléletmód és a kerámiagyártás terén véghezvitt fejlesztések e részlegben is kamatoztathatók, az amorf szilíciumból készült szupertartós dob és a hozzá alkalmazott mikro-kerámiaszemcsés toner kedvező tulajdonságaira extrém mértékben tartós nyomtatóműveket épít a gyártó. A felsőkategóriás szegmensben nem csak az A3-as, de akár az A4-es kategóriában is találhatunk 1,5 millió oldal élettartamú nyomtatókat, így nem véletlenül ez a GLOBAL-UNION mottója: a KYOCERA egy életre szól. De a belépő szintű nyomtatók sem igényelnek néhány tízezer oldalanként karbantartást és dobcserét, így a legtöbb versenytárshoz képest rendkívüli mértékben környezetkímélők. Természetesen ez jóval olcsóbb üzemeltetést is eredményez, így összességében kivételes minőségű hardverrel dolgozhatunk.


Ha egy komoly múltú vállalkozás fiatal kereskedelmi vezetőt választ, akkor bizonyára változtatni akar. Milyen változások várhatók?

A szakmában töltött mintegy tíz év elég ahhoz, hogy az ember behatóan megismerje a piac működését, találkozzon elég jó és rossz példával, ugyanakkor még elég friss legyen egy új szemlélet bevezetéséhez, így úgy érzem, épp jókor kaptam meg ezt a lehetőséget. Változásokat tervezünk, de ezzel kapcsolatban kevésbé használnám a stratégia kifejezést, sokkal inkább a szemléletváltást. Én nem a koncepciókban, hanem a személyekben hiszek, abban, hogy tehetséges és jól motivált emberek viszik előre a céget és a világot. A KYOCERA-alapító Dr. Kazuo Inamori, akit Japánban ma is nagy tisztelet övez, szintén hasonló elveket vallott. Az emberi potenciál menedzseléséről szóló Respect the Divine and Love People (Tiszteld az istenit és szeresd az embereket) című könyvében a becsületes munka, az emberek, a szakma, a vállalat és a globális közösség iránti tisztelet fontosságát fejtegeti. Ezeket az elveket alkalmazva sikerült kihoznia a Japan Airlinest is a csődközeli helyzetből, a mű címe pedig a KYOCERA mottója lett, amit úgy gondolom, hogy ma és itt is érdemes alkalmaznunk.


Az erős verseny és az elhúzódó válság mindenkit takarékosságra ösztönöz, olyannyira, hogy lassan elcsépeltnek hat maga a kifejezés is. Mit az, amit a legtöbb hazai cégnek ajánlanál ebben a témakörben ma, 2015-ben?

Az idei év és a közeljövő legfontosabb üzenetének tartom, hogy a takarékosság már a készülékválasztásnál kezdődik. Úgy találjuk, hogy sok helyütt aránytalan többletköltséggel jár az A3-as készülékek alkalmazása, mivel A3-as nyomatokat csak 1-2 százalékban állítanak elő, ilyen esetekben javasoljuk a váltást A4-re. A köztudatban ugyan meggyökerezett, hogy igazán komoly szolgáltatásokat, teljesítményt és élettartamot csak A3-as gépektől várhatunk, de erre a mi felsőkategóriás A4-es készülékeink alaposan rácáfolnak. Ezek a termékek minden szolgáltatást (színes szkennelés, duplex, hálózat, érintőképernyő, MPS/MDS támogatás) felvonultatnak, amit az A3-as szegmenstől vártak el eddig az ügyfelek, bírják a 60 lap/perces iramot és élettartamban még jobbak is a vártnál. Ugyanakkor energia- és kellékanyag költségeik kedvezőbbek és az A3-as megoldások árának töredékéért hozzáférhetők, kompromisszumoktól mentes alternatívát kínálva azoknak, akik ésszerűsíteni szeretnének.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.