Kedd délután a reklámokból élő Facebook nyilvánosan hadat üzent a reklámblokkolók készítőinek. A vállalat tájékoztatása alapján sikerült hatástalanítani a népszerű adblocker beépülőket, így a közeljövőtől kezdve a használóik kénytelenek lesznek tolerálni a közösségi hálózat hirdetéseit.
Technikai részletekkel nem szolgált a Facebook, de a legvalószínűbbnek az tűnik, hogy a reklámok technikailag ugyanúgy kerülnek majd betöltésre a hírfolyamban, mintha natív tartalmak lennének, azaz nem lesz külön kliensoldali betöltőkód. Annyi biztos, hogy a cég nem fizetett a blokkolók készítőinek a reklámok átengedéséért. Macska-egér harcra számítunk a háborúban, az adbockerek készítői garantáltan nem fogják annyiban hagyni a blokkolóik hatástalanítását.
A Facebook szerint nem ez lesz az egyetlen változás a hirdetések kapcsán, ugyanis a felhasználók a jelenleginél sokkal egyszerűbben és hatékonyabban képesek lesznek testre szabni a közösségi hálózat felületein megjelenő hirdetéseket. Letilthatják majd a zavaró és irreleváns hirdetéseket, ezzel remélhetően megszüntetve a reklámblokkolás iránti igény alapvető okát.
(Forrás: Engadget, Facebook | Nyitókép: Eduardo Woo)