Senki sem szereti a reklámokat, főként ha azok teljesen irrelevánsak. Éppen azért a netes hirdetéseket megjelenítő cégek folyamatosan komoly pénzeket fektetnek a netezők érdeklődési területeinek feltérképezésére kitalált szoftverekbe, hogy a reklámjaik relevánsabbá tételével növelni tudják a bevételeiket.
A Google mellett például a Facebook is megpróbálja profilozni a felhasználóit, hogy idővel egyre inkább testre szabja a megjelenített hirdetéseket. A Consumerist most rávilágított, hogy közösségi hálózat felhasználói tisztázatlan ideje már megtekinthetik és módosíthatják azokat a címkéket, amelyeket a Facebook hozzájuk rendelt a böngészéseik során. Ehhez a facebook.com/ads/preferences címre kell ellátogatni.
A felhasználók nem csak szabadon törölhetik az irreleváns címkéket a hirdetési profiljukból, de maguk is hozzáadhatnak új elemeket a listához; a címkékkel való bűvészkedéssel csökkenthető az érdektelen reklámok mennyisége. Puszta kíváncsiságból is érdemes ránézni a címkékre, szórakozásnak sem utolsó a lista böngészése.
(Nyitókép: René C. Nielsen)