Míg régebben a fekete péntek egy amerikai kiváltság volt, addig mostanra úgy tűnik, hogy világméretű szenzációvá nőtte ki magát az esemény - Amerika sikeresen exportálta a világ minden pontjára. Gyakorlatilag nem volt olyan ország, amely ne próbálta volna meg valamilyen szinten lemásolni a vásárlási lázat.
A fekete péntek és a cyber hétfő két olyan napja lett az évnek, amelyek során a vásárlási láz világszinten is rekordmagasságokba emelkedik. Érdekes módon a szokást még olyan helyeken is átvették, ahol a karácsonyt sem ünneplik: a Közel-Keleten például fekete péntek és cyber hétfő alkalmából is ugyanúgy nagy bevásárlásokat tartanak az emberek.
Természetesen a vásárlók mellett a kereskedőket is nagyon érdekli a lehetőség: az ausztrálok például azért másolják az amerikai akciókat, mert versenyezni akarnak az ottani forgalmazókkal. Az egész helyzet tükrében a szakértők egyértelműen jelentik ki, hogy Amerika sikeresen exportálta a fogyasztói társadalom szimbólumait.