Nehéz elhinni, hogy a rengeteg vitát gerjesztett Glass okosszemüveget még 2012 áprilisában jelentette be a Google. Az eredeti elképzelések szerint a termék idővel a fogyasztói piacon is elérhetővé vált volna, azonban a leleplezése után rengeteg technikai problémát kellett megoldaniuk a mérnököknek, plusz nem sikerült igazán kitalálniuk, hogy milyen praktikus célokra használhatná egy átlagos halandó. Részben ezért is hozták létre a Glass Explorer programot, amely keretében az érdeklődő fejlesztők vásárolhattak maguknak 1500 dollárért egy prototípust, a visszajelzéseik és alkalmazásaik nagyban hozzájárultak az okosszemüvegben rejlő lehetőségek megértéséhez.
A beérkezett visszajelzések hatására tavaly januárban véget ért az Glass Explorer program, utána hónapokig semmit sem lehetett hallani a termék felől. A fejlesztése ettől függetlenül nem állt le, azonban a Google illetékesei úgy döntöttek, hogy a fogyasztói piac helyett inkább a vállalati ügyfelekre fognak koncentrálni. Számos munkakör esetében érdemi segítséget jelenthet a Glass, még ha speciális alkalmazásokat is kell rá fejleszteni az éppen adott igények kielégítése érdekében.
A Google nyilvánosan soha nem zárta ki a lehetőséget, hogy idővel újból próbát tehet a fogyasztói piacon az okosszemüveggel. Ettől függetlenül a nagy visszatérés szinte biztosan nem mostanában fog megtörténni, ugyanis az elmúlt napokban a cég csendben lelőtte a szemüveg Google+ és Twitter felhasználói fiókjait, a fejlesztői csapat korábban ezeken keresztül tartotta a kapcsolatot a termék iránt aktívan érdeklődőkkel, a fogyasztói piacra okosszemüveges alkalmazásokat készíteni kívánókkal.
(Forrás: 9to5Google, KitGuru)