A Google mindig is adatelemzésre épülő vállalat volt, így nem meglepő, hogy a különféle termékfejlesztések életképességét elsősorban a begyűjtött felhasználói statisztikák alapján próbálják értelmezni a vállalat illetékesei. Sajnos sok esetben ez látszólag nem bizonyult jó megoldásnak, például az elmúlt években a Google Chrome több változtatásával is sikerült látszólag alaposan felbőszíteni a felhasználókat.
Részben emiatt a Google néhány terméktámogatáson dolgozó néhány munkatársa kisbuszos turnéra indul az Egyesült Államokban, az utca körülbelül 500 emberét szeretnék kifaggatni a vállalat termékeivel kapcsolatos felhasználói szokásaikról. Milyen szolgáltatások használnak, miért, mire, és hogyan. A válaszidők kisebb ajándékokat - például pólókat és kuponokat - kapnak majd az idejükért cserébe.
Az első kísérleti buszos turné március 18. és április 22. közt kerül lebonyolításra, a Google munkatársai Észak-Karolina, Dél-Karolina, Colorado, Utah, Nevada, és Kalifornia államokban kívánnak majd lecsapni a mit sem sejtő járókelőkre. Ha sikeres lesz a kezdeményezés, akkor a Google akár rendszeres jelleggel is bevezetheti az információszerzései módszert.
(Forrás: PC World | Nyitókép: bradleypjohnson)