A kínai kereskedelmi ügynökség elérhetővé tette az internetes üzleti folyamatok szabályozására kitalált, idén szeptember elsején életbe lépő szabályozását. A csomag több módon is beavatkozik a piac működésébe, jó és rossz híreket egyaránt kaptak a helyi internetezők.
A netezők számára talán legfontosabb tudnivaló, hogy szeptember elsejétől tilos lesz az országban az internetes reklámok blokkolásának összes formája. A dokumentum külön kiemeli, hogy még a levelezőprogramokban sem tilthatják le hirdetéseket a felhasználók. Hírünk írásakor még nem volt világos, hogy tetten érés esetén milyen büntetést kaphatnak a reklámokat blokkoló netezők.
(Forrás: memes.com)
Szerencsére a fogyasztók érdekeit védő szabályok is születtek. Egyes terméktípusokat - például vényköteles gyógyszereket és dohánytermékeket - illegálisan lesz az interneten hirdetni, a gyógyászattal összefüggő termékek reklámjait pedig a megjelenítésük előtt egyenként és előzetesen jóvá kell hagyatni a hatósággal.
A másik fontos fogyasztókat védő újdonság, hogy a hirdetőknek kötelező lesz regisztrálniuk a reklámokat felügyelő hatóságnál, enélkül nem reklámozhatnak az interneten. A remények szerint ez masszívan csökkenteni fogja az átverős hirdetések mennyiségét, hiszen visszakövethetőek és számonkérhetőek lesznek a hirdetők.
Végül megemlítendő, hogy az új szabályok alapján minden hirdetésnek minősülő tartalmat egyértelműen jelezni kell a webhelyek látogatóinak, a felugró hirdetéseknek könnyen és egyértelműen bezárhatónak kell lenniük, e-mailben pedig csak a netezők előzetes jóváhagyásával küldhetnek reklámokat a hirdetők.
(Forrás: Tom's Hardware | Nyitókép: alexrudd)