Nyakunkon az önvezető autók kora. A technológia fejlesztésével foglalkozó autógyártók (és persze a Google) vezetői szerint már az évtized végén megjelenhetnek az utakon a robotpilóta irányította személygépkocsik. Széleskörű elterjedésükhöz azonban már hosszabb idő kell – a Morgan Stanley elemzése szerint legalább húsz év.
Az elemzőcég jóslata szerint az önvezető járművek népszerűségének legnagyobb haszonélvezői nem az autógyártók, hanem a médiavállalatok – főként a televíziós és videószolgáltatók – lehetnek. „Becslésünk szerint a teljesen autonóm járművek évente cca. 75 milliárd sofőrórát szabadíthatnak fel, ami durván heti 6-7 órát jelent autóvezetőnként” – írták.
A Veronis Suhler Stevenson becslése szerint egy átlagos amerikai jelenleg „alig” heti 65 órát tölt különféle médiatartalmak fogyasztásával. Jelentős növekedési potenciál rejlik a szegmensben – ráadásul igen valószínű, hogy az önvezető autók elterjedése nyomán felszabaduló időt elsősorban tartalomhabzsolással töltik majd a fogyasztók.
A Morgan Stanley szakértői szerint a robotautók megjelenése akár ötmilliárd dollárral is megdobhatja az újmédia iparág bevételeit. A legtöbbet a TV-társaságok kereshetik; de a videószolgáltatók is jól járnak: viszonylag rövid idő alatt jelentősen növelhetik a felhasználóik körét. Nem úgy a rádiók és a zeneipar – az ő részesedésük várhatóan visszaesik majd.