A Google önvezető autói nagyot fejlődtek az elmúlt években. „Robotsofőreik” több, mint 1 226 000 kilométert vezettek le önállóan és baleset nélkül, az egyetlen ismert koccanást a cég egyik tesztpilótájának figyelmetlensége okozta.
Hiába az impozáns mutatók, egy 2012-ben elfogadott törvény értelmében e hónaptól a Google és a többi autonóm autók fejlesztésével foglalkozó gyártó tesztjárművei csak az illetékes állami felügyelet, a Department of Motor Vehicles (DMV) engedélyével közlekedhetnek Kaliforniában. A The Guardian értesülései szerint a DMV összesen 29 ilyen engedélyt adott ki – ebből 25-öt a Google, kettőt-kettőt pedig az Audi és a Daimler AG – Mercedes Benz nyert el.
A keresőcég tehát 25 speciálisan átalakított Lexus SUV-ot tesztelhet a helyi utakon. A kaliforniai illetékesek azon vannak, hogy megnyugtató módon szabályozzák a vezető nélküli autókkal kapcsolatos kérdéseket – de lehetőleg úgy, hogy az állam megőrizhesse vezető szerepét a technológiai fejlesztések terén.
„Az autonóm járművek jelentik a közlekedés jövőjét – írta közleményében Jean Shiomoto, a DMV igazgatója. – Hatalmas [közlekedés]biztonsági és mobilitási potenciál rejlik bennük. Közúti tesztelésük egy lépéssel közelebb visz minket a technológia kifejlesztéséhez, és a DMV fontos feladatának tartja, hogy a maga eszközeivel előmozdítsa azt."