A fekete péntek és a karácsony alkalmából a kereskedők ismét hatalmas keresletre számíthatnak, azonban a vásárlási szokásokkal kapcsolatban érdekes statisztikákat közölt az ESPN Research and Analytics. Az elemzők vizsgálatai szerint hiába vásárolnak többet a nők, a férfiak hozzájuk képest 39 százalékkal több pénzt költenek el az ünnepekkor.
A tanulmány alapján valószínűleg azért van ez az eltérés, mert a nők sokkal inkább nézelődnek és vásárolgatnak, a férfiak azonban kifejezetten bevásárolni mennek el az üzletekbe. A szakértők szerint mindig is a nőkre koncentrált a kereskedelem, de ha növekedést akarnak, akkor a férfiakat kell jobban megcélozniuk.
Az elképzelés szerint a férfiak gyorsabban és célzottabban vásárolnak, és miközben nem érdekli őket, hogy mi mindent vehetnének még, szinte biztos, hogy vásárolnak. A gyakorlatban az is beigazolódott, hogy ha tehetnék, a férfiak mindent ugyanabban a boltban vennének meg. Ugyancsak kiderült, hogy a férfiak 87 százalékkal nagyobb eséllyel néznek utána online a kiszemelt termékeknek.