A méretgazdaságosságot javukra fordítani kívánó online streamelő szolgáltatások rengeteg kritikát kaptak az elmúlt években a tartalomkészítőktől, hiszen óriási fizetős felhasználói bázisra van szükségük a korrektnek titulálható jogdíjkifizetésekhez. A Spotify kiváló úton halad az üzleti modell működőképességének bebizonyítása felé: Daniel Ek ügyvezető igazgató ma elárulta, hogy a fizetős Premium ügyfelek száma elérte a 30 milliót. Az Spotify Free felhasználóinak aktuális számát nem közölte a férfi, a múltban tipikusan az aktív felhasználók olyan harmada volt Premium előfizető.
A fenti szám azért is érdekes, mert tavaly júniusban - az Apple Music elindulásakor - nyilvánosságra hozott adatok szerint a Spotify 20 millió fizetős és 55 millió ingyenes felhasználóval rendelkezett, azaz a szolgáltatás az elmúlt 9 hónap leforgása alatt 10 millióval növelte a Premium ügyfeleinek számát. A Spotify még 2008-ban indult, de a 10 milliós fizetős ügyfélbázist csak 2014 áprilisában sikerült elérnie.
We have 30 million @Spotify subscribers, but none of them are in Cuba ... yet. So cool to see Cuba opening up! https://t.co/nZa67f0l8U
— Daniel Ek (@eldsjal) 2016. március 21.
Az adatok alapján fokozatosan gyorsul a szolgáltatás fizetős felhasználói bázisának növekedése, egyelőre sem az Apple Music, sem pedig az elmúlt hónapokban egyre több világsztár exkluzív tartalmaival bővülő Tidal sem tudott homokot szórni a Spotify fogaskerekei közé.
(Forrás: The Verge | Nyitókép: Jon Åslund)