A Google már évek óta teljesen önvezető autókat tesztel a nyilvános utakon, az újabb fogyasztói járművek pedig okos funkciók széles tárházával rendelkezhetnek, például figyelhetik a holtteret, leparkolhatnak a sofőr helyett. Viszont arról fogalmuk sincs, hogy mikor fog zöldre váltani a közlekedési lámpa.
Az Audi jelenleg Las Vegasban teszteli a többek közt ezen problémára megoldást jelentő Vehicle to Infrastructure Framework (V2I) rendszerét. Végfelhasználói szempontból nagyon egyszerűen működik: az autó fedélzeti számítógépe felcsatlakozik vezetés közben a helyi kommunikációs infrastruktúrára, majd a kocsi földrajzi pozíciója alapján attól különféle releváns információkat kap. Amennyiben a rendszer szerint az autó épp egy piros lámpa felé hajt, akkor megjelenik a műszerfalon a lámpa zöldre váltásának becsült ideje. Ez rendkívül hasznos lehet, például a sofőrök sokszor azért nem mernek inni pár (alkoholmentes) kortyot a pirosnál, mert nem szeretnének véletlenül torlódást okozni.
Az Audi rendszere sokkal fontosabb a nyilvánvalónál, hiszen a részben vagy teljesen önvezető autók világában a járműveknek muszáj lesz folyamatosan kommunikálniuk egymással a lehető leghatékonyabb és legbiztonságosabb közlekedés érdekében. Az Audi rendszere nem csak hogy képes összekötni a kocsikat, de rendszerben láthatja azokat, így idővel komplex forgalomirányításra és balesetmegelőzésre is képessé válhat.
(Forrás: Ars Technica, Audi)