A múlt héten a Mobile World Congress 2015 mellett az idei Genfi autószalon is megrendezésre került.Mi inkább az előbbire fókuszáltunk, azonban most röviden azért szeretnénk beszámolni az utóbbin bemutatkozott Quant F elektromos szuperautóról, hiszen a lichtensteini nanoFlowcell AG által jegyzett jármű a világ egyik legbrutálisabb négykerekűje.
Sajnos csak egy prototípusról van szó, piaci forgalomba a jelenlegi formájában nem kerül majd. Ez kevesek számára jelent praktikus problémát: egyrészt momentán az egyetlen tankolására használható töltőállomás a fejlesztő cég főhadiszállásán található, másrészt pedig megtippelni sem szeretnénk az árát.
Gyorsabb a Ferrarinál
A történetet az elejénél kezdve a Quant F egy kétajtós és négyüléses sportszedán, merész és agresszív formatervezéssel. Ami elsőre és bizonyos szögekből nézve már nem egyértelmű, hogy elektromos autóról van szó, mind a négy keréknél található egy-egy elektromotor. Ebből sejthetően alapvetően négykerék-meghajtású, azonban nagy tempó mellett a jobb kormányozhatóság és energiaspórolás végett csak a két hátsó motor működik. A kettő és négykerekes meghajtás közt automatikus a váltás.
Quant F
A Quant F nem csak a leggyorsabb elektromos autó, de általában véve is torokszorító tempóra képes: a nanoFlowcell AG szerint 2,8 másodperc alatt lő ki nulláról 100 km/h sebességre, azaz papíron 0,2 másodperccel jobban gyorsul az új Ferrari 488 GTB-nél. Az autó végsebessége 300 km/h felett van, bár csak limitált ideig képes ilyen sebességgel haladni. Az egy elektromos pufferelő rendszernek köszönhető, amely rövid ideig képes 2000 ampert leadni (pontos időtartamot nem kaptunk).
Óriási hatótávolság
Mindez szép és jó, azonban az autó legnagyobb érdekességét mégis a folyadékáramos akkumulátortechnológia jelenti. Az autót nem konnektorból kell tölteni, hanem a megszokott módon tankolni kell, pár perc alatt megoldható a feltöltése. Az üzemanyag kétkomponensű: az egyik folyadék pozitív, míg a másik negatív töltésű. Jelen esetben a nanoFlowcell AG által kifejlesztett saját keverékről van szó, amelyből összesen 500 litert (2× 250) lehet betankolni az autóba. Teletankolva egyébként 2,3 tonnát nyom az kocsi.
A Quant F hatótávolsága egyetlen tankolással akár 800 kilométer is lehet. Sajnos az üzemanyag áráról nem beszélt a gyártó. Az illetékesek szerint a jelenlegi benzinkutakon minden további nélkül lehetne árulni azt, az értékesítése minimális anyagi befektetéssel járna.
Quantino
A nanoFlowcell AG nem csak a Quant F-et vitte ki Genfbe, hanem bemutatta annak „megfizethetőbb” Quantino testvérét is. A koncepcióautóba kettő 175 literes tank került, a hatótávolsága tankolásonként 1000 kilométer. A végsebessége 200 km/h.