Nap mint nap hallunk a hírekben olyan esetekről, mikor a volán mögött elaludt vezetők okoznak balesetet, sőt, lehetséges, hogy minket is figyelmeztetett már egy utasunk a baleset veszélyére egy késő esti utazás során – a Continental most erre az évtizedek óta fennálló problémára keres megoldást.
A minden pillanatban figyelő utas helyett egy LED-ekből álló veszélyjelző rendszert képzeltek el, amely az autó teljes belső terén végigfut, részei pedig akkor kapcsolnak be, mikor az arcunkat pásztázó infravörös kamera úgy érzi, egy pillanatra közel kerültünk az elbóbiskoláshoz, vagy amennyiben éppen nem a forgalomra figyelünk.
A rendszer természetesen az autó körüli tárgyakat is figyeli minden irányból, így nem csak akkor jelez, ha egy előttünk haladóhoz kerülünk vészesen közel, hanem akkor is, ha egy másik sávba csúsztunk át, vagy épp egy, a forgalomban haladó másik jármű kerül hozzánk veszélyesen közel.
Természetesen ezek a riasztások nem aktiválódnak, ha a vezető a leendő probléma irányába néz, így elkerülhetőek a téves riasztások és villanások. A veszély mértékétől függően egyébként különböző színű fényeket kapunk, a fehértől a sárgán át egészen a pirosig terjedő skálán.
Ezzel a szolgáltatással, a Volvo intelligens fényszóróival és egy elektromotorral pedig máris megkaptuk a jövő ideális autóját. De tényleg ilyen járművekkel járunk majd tíz-tizenöt év múlva?