A Chevrolet 2016-os hibrid elektromos autója sokat fejlődött, de kezdjük is rögtön a számokkal. Az új Volt elektromos hatótávja nagyjából 80,5 kilométer, köszönhetően az új, 18,4 kWh-s lítium akkumulátornak. Öt ülés van benne (kis túlzással) - a 2015-ös korábbi kiadásban csak négy volt, a 17,1 kWh-s akku pedig csak 61 kilométeres hatótávot biztosított.
Az új verzió tervezésekor természetesen nagyban támaszkodtak az első generációs Volt vásárlóinak a visszajelzéseire. A legfőbb kérések között szerepelt a hosszabb hatótáv, az élménydúsabb vezetés és a csendesebb, simább működés. Az elsőt sikerült megvalósítani, a másodikat szintén remélhetik a jövőbeli vásárlók, míg a simább működésről az eddigi 1,4 literes motor helyett egy 1,5 literes gondoskodik. Áthelyezték a töltőkábel tárolóhelyét, az új fékrendszer pedig hatékonyabb visszatáplálást tesz lehetővé. Az egyszerűbb architektúrára építő akku eközben 288 helyett csak 192 cellából áll.
Még számok
Az új akkuhoz egy 12 százalékkal hatékonyabb villanymotor is jár, ami ráadásul nem csak jóval kisebb az elődnél, de 45 kilogrammal könnyebb is. A 111 kilowattos teljesítmény 149 lóerőnek felel meg, a nyomaték pedig 398 Nm-re nőtt. A GM emellett a ritka anyagok használatát is lekorlátozta, az egyik motorba egyáltalán nem is került ilyesmi. Az új hajtáslánc természetesen jobb gyorsulást is eredményez, így a 2016-os Volt 0-ról 100-ra 8,4 másodperc alatt tud felgyorsulni, ami 7 százalékos javulást jelent.
A tervezők igyekeztek egy hétköznapibb külsőt faragni a hibrid elektromos autónak, ugyanakkor olyat, ami azért nem teljesen szokványos. A GM egyértelműen az előző generációt próbálta csiszolni a szélcsatornában, miközben egy, a mindennapokban vállalhatóbb külsőt húzott az alvázra. Természetesen a nappali LED-es világítás szélesíteni próbálja az egyébként szemre is könnyebbnek tűnő Voltot.
Belső váltás
A belső mondhatni drámai megújuláson ment keresztül. Eltűnt a sokakat bosszantó érintésérzékeny panel, amelyet a tech jövő jegyében építettek az első generációba. Helyette egy hagyományosabb infotainment rendszer került az autóba, ami szintén azt jelzi, hogy a GM taktikát váltott. A jövőben nem csak az elektromos autók szerelmeseit csábítanák el, hanem egy jóval szélesebb vásárlóközönséget.
Az első visszajelzések szerint az ötödik ülés a gyakorlatban is használható, és nagy szükség esetén az új Voltban hátul három felnőtt is elfér. Bár az akku alagútjával meg kell küzdeni, és állítólag néhány perc után nagy öröm kiszabadulni a Voltból, ha hárman ülnek hátul, de a lehetőség is jelent valamit; még ha a középső fejtámlát ki is hagyták a mérnökök... Rövid utakra vagy kisebb gyereknek azért beválhat.
Ti vennétek elektromos autót?