Hirdetés

Miért lépne be az autóiparba az Apple?



|

A kérdés inkább az, hogy miért ne próbálkozna meg vele.

Hirdetés

Néhány héttel ezelőtt bombaként robbant a Business Insider beszámolója, amely belsős informátorokra hivatkozva azt állította, hogy az Apple be kíván lépni az elektromos autóiparba. Az utána következő napokban a The Wall Street Journal, Reuters és Bloomberg is közöltek saját források beszámolóin alapuló cikkeket a témában, még ha ezek időnként némileg ellent is mondtak egymásnak (például a Reuters szerint önvezető autóról van szó).
 

Hirdetés


Március végén továbbra sem vagyunk okosabbak, semmilyen igazán megbízható és hiteles információ sem áll rendelkezésre. Az Apple legutóbbi részvényeseknek tartott éves gyűlésén Tim Cook az autóval kapcsolatban kapta a legtöbb kérdést: alaposan meg kellett erőltetnie magát, hogy teljesen semmitmondó és semleges válaszokat adjon arról a projektről, amelyet állítólag ő engedélyezett még bő egy évvel ezelőtt. Tényszerűen persze nem állítható, hogy a kérdések hárítása önmagában felér a projekt létezésének beismerésével.


Miért készítene autót az Apple?

Az Apple jelenleg egy pusztán informatikai vállalat, minden nagy sikere valamiféle kütyühöz (Mac, iPhone, iPod, iPad) vagy szolgáltatáshoz (iTunes, App Store) fűződik. Viszont azt látni kell, hogy ez pusztán egy skatulya, amelyből minden további nélkül kiléphet a vállalat. Azzal érvelni, hogy az iparágtól való idegensége miatt az Apple biztosan nem léphet be az autóiparba olyan, mintha a sarki postahivatal alanyi alapon nem árulhatna csokoládét.


Az Apple jelenleg egy formálódó, tapogatózó és átalakuló fázisban van. Az elmúlt 7 évben az informatikai iparág több területét is abszolút megreformálta: bármilyen okostelefont vagy táblagépet is használunk, azok közvetlenül iPhone és iPad láttán jöttek létre. Az okostelefonokat és táblagépeket nem az Apple találta fel, azonban a vállalatnak sikerült elsőként megoldania azokat a problémákat, amelyek miatt ezek korábban nem terjedhettek a fogyasztók körében. Természetesen a korai gondokhoz a rendelkezésre álló limitált technológiák is nagyban hozzájárultak, de végül mindkét esetben az Apple robbantotta a bombát.
 

Apple CarPlay


A vállalat legújabb kütyüje a hamarosan piacra kerülő Apple Watch, azonban úgy tűnik Tim Cook sem hisz abban, hogy hatalmasat fog szólni. Valószínűleg ezért is lesz méregdrága luxusmodell a termékből: az Apple a tehetőseket próbálja győzködni, hogy a szokásos Rolexükhöz hasonlóan a Watch is lehet státuszszimbólum.


A jövőre is gondolni kell

Az elkövetkező években a vállalatnak biztosan nem lesznek anyagi problémái, a népszerű hardvereinek éves frissítésével valószínűleg további dollármilliárdokat fog zsebre tenni. Ennek köszönhetően kiváló helyzetben van a hosszú távú stratégiájának kidolgozásához. A Szilíciumvölgyben jelenleg minden az elektromos autók (és újabban az önvezető autók) körül forog: ha sikerülne belépni erre a piacra, az egy hosszú távú üzletet jelentene a vállalat számára. Egy olyan üzletet, amely akár évtizedekre képes lenne egy újabb stabil lábat tenni a cég alá.


Persze az autóiparba nem lehet csak úgy bepattanni, a Tesla Motors például évente csak a kutatási és fejlesztési tevékenységére 1,5 milliárd dollárt költ. Jelenleg az Apple bankszámláin olyan 100 milliárd dollár található, azaz bőven van fedezet a drága iparágba való betörési kísérletre.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.