Hirdetés

Már a Volvo autóiban is tabletek lesznek



|

Egyre több autóban cserélik tabletekhez hasonló eszközökre a fizikai gombokat.

Hirdetés

Az érintőképernyők és táblagépek forradalma nem csak a Windowst és a többi operációs rendszert érinti, hanem magát az autóipart is. Rengeteg gyártó próbálkozott már újat mutatni az elmúlt évek során, de igazán jót kevesen tudtak alkotni. A legmeghökkentőbb műszerfal-dizájnt bár általában koncepciók és hibridek, elektromos autók keretében látjuk, a jövőben úgy néz ki, hogy a sokkal inkább hétköznapi autókban is megszabadulnak a nyomógomboktól, tekerőktől, és egy hatalmas tabletet tesznek a kormány mellé. 

Hirdetés

A Volvo - sok más gyártóhoz hasonlóan - nem várt a 2014-es Genfi Autószalon megnyitójáig, és már előtte szétküldött minden információt az egyik nagy érdekességéről. Az Estate nevű koncepció azt hivatott megmutatni, hogy milyen Volvo belterekre számíthatunk a svéd cég következő modelljeiben. A váltás meglehetősen éles, az eddigi dizájnvonalat teljesen hátrahagyva a műszerfal középpontjába egy nagy, táblagépszerű érintőképernyő kerül. 

 

 

Bár annyira nem vad az elképzelés, mint a Tesla S modellje esetén (ahol szó szerint egy óriástablet adja a műszerfalat), a nagy kijelző mellett csupán néhány alapvető fontosságú gomb maradt meg, mint a hangerő-állítás, a lejátszás és az ablakfűtés-szabályozók. 

Robin Page, a Volvo Car Goup belső dizájnért felelős vezetője szerint az, hogy többé egyre több funkcióhoz nem kell gombokat nyomkodni, olyan érzés, mintha levennének rólunk egy bilincset. A váltásnak hála belsőépítészeti csodát emlegetett, amivel egyébként a luxuskategóriában gyakorlatilag mindenki megpróbálkozott már. Ami a próbálkozásokban közös, az, hogy gyakorlatilag mindegyik felemás fogadtatásban részesült. 

 

 

A BMW már a 2000-es évek elején bedobta az iDrive rendszerét, ami azóta megszámlálhatatlan ráncfelvarráson esett át, és mostanra több fizikai gombot és tekerőt is kapott. Hasonló visszalépésre kényszerült a Ford is, amely a MyFord Touch Sync érintőképernyős rendszere miatt kapott számos kritikát. A vásárlóik szerint a gyakorlatban nem igazán praktikus vagy jól használható az érintőkijelző a műszerfalon, ezért ők is visszatesznek a jövőben néhány gombot a kijelző alá. A Cadillac CUE rendszere bár Európát nem igazán érinti, az ATS és XTS autókba telepített rendszer szintén meglehetősen vegyes értékeléseket kapott. 

 

 

Mindezek tükrében felvetődik a kérdés, hogy mennyire akarjuk, hogy egy átlagautó funkcióinak a vezérlése is egy tablet köré épüljön? Az kétségtelen, hogy a Volvo mostani megoldása gyönyörű. Ezután már csak az a kérdés, hogy az 1970-es évek elejéről ismert Volvo P1800S-t idéző beltér nagy kijelzője beválik-e a gyakorlatban is? Vagy inkább maradjunk a gombok tekergetésénél? Egyesek szerint az ilyen megoldások egyszerűen nem illenek máshoz, csak az extravagáns elektromos autókhoz (talán éppen ezért jött be annyira a Teslának). A március 6-án kezdődő Genfi Autószalonon minden bizonnyal nem a Volvo lesz az egyetlen, amely a tech szektor és az érintőképernyők felé nyit. A Ford például már az MWC alkalmából megcsillogtatta az új Focus technikai tudását, és a PSA is eldicsekedett azzal, hogy a kisautók felismerik az okostelefonjainkat. Az iOS in the Cart pedig még meg sem említettük.  

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.