Immár negyvenharmadik alkalommal került megrendezésre a Tokiói Autószalon (vagy aki az idegennyelvek nagy kedvelője, annak Tokyo Auto Show), melyen ismét csodás alkotásokat láthattunk, de szerencsére nem maradtak el a történelmi jellegű négykerekűek sem, melyek békében pihentek a legmodernebb megoldásokat tartalmazó koncepciók mellett. Egyébként a mai adatok szerint eddig összesen közel félmillió ember volt kíváncsi a kiállításra, ami nem is csoda, hiszen egy ilyen rendezvényen mindig van mit nézni. Azok számára, akik nem voltak ott (mint ahogyan mi sem), kiváló összeállítást nyújt a gizmag fotósorozata, melyből most szemezgetünk egy kicsit, de a teljes kollekció ide kattintva érhető el.
A rendezvényen természetesen ott volt a Mazda, a Toyota, a Honda, a Suzuki, a Mitsubishi és a Nissan is, de nem szabad elfelejtkezni a kínaiakról sem, akiknél ezerrel tombol az autógyártási láz és végre már nem csak olyan szekereket építenek, melyek egy normál tempós csattanásnál a hátsó üléssorig összegyűrődnek. Illetve illik számításba venni az indiaiakat is, akik lassan ugyan, de kezdenek kilépni az európai szemmel gagyinak tekinthető megoldások és díszítőelemek árnyékából, de azért még messze van a világ attól hogy Tata Nanók lepjék el a bolygót. Ahogy az mostanában lenni szokott, ennél a szemlénél is kulcsfontosságú volt a környezet alapú szemlélet, tehát aki csak tehette, bemutatott egy elektromos autót, vagy ha ilyen éppen nem volt kéznél, akkor valami hibridet és ha efféléből sem lapult a garázsban, akkor valami kis fogyasztású izét, amire nagy matricákkal rá lehet ragasztani, hogy nosza, ettől aztán nem nő tovább az ózonlik.

A NATS EV Sports Prototype leginkább úgy néz ki, mint egy dodgem, amit átalakítottak közúti használatra, ugyanakkor 350 kilós önsúlya egészen élvezetes mókák ígéretét hordozza magában.

A Nissan BladeGlider az egyik legszebb és legérdekesebb résztvevője volt a TMS 2013-nak, ami nem véletlen, ráadásul a korábbi hírek szerint a japán gyártónak feltett szándéka, hogy az ék alakú szekér gyártásba is kerüljön.

A BMW i8 a titkos kedvencünk, mert úgy hordozza magán a jellemző BMW-s vonásokat, hogy közben mégis futurisztikus, és a motorház alatt is frankó technika lapul, hiszen a háromhengeres 1,5 literes benzines az elektromos motorral kiegészítve 4,4 másodperc alatt gyorsítja állóhelyből 100 km/-ra a járművet.

A Kawasaki furi motorját sem illik kihagyni a felsorolásból, hiszen ha gyorsan rápillantunk, nem is igen tudjuk megállapítani, hogy mi akar lenni. Ettől függetlenül így is kellene.

Immár 20 éve, hogy a Yamaha a piacra dobta a PAS pedálos-elektromos bringáját, melynek megünnepléseként most elvitte Tokióba az YPJ-01 jelű utódot, mely 250 wattos elektromos motorral rendelkezik.

Ahogy az eddigiekből is kiderült, a Tokiói Autószalon mindennek helyt adott, aminek kereke van és valamilyen formában gurulni tud, azaz autószerű. Így kerülhetett a csarnokon belülre ez a traktor is, ami leginkább a Transformers szebb pillanatait idézi, falusi kivitelben.
Ennyi lett volna nagyon rövid válogatásunk a japán rendezvényről, de nem kell csüggedni, hiszen egyrészt majd csak december elsején ér véget, másrészt pedig Frankfurt, Genf, Los Angeles, és még egy halom város ad otthont a hasonló seregszemléknek, tehát mindig van mit nézni.