Az elmúlt években történt némi előrelépés az autókulcsok terén, konkrétan már nincs rájuk feltétlenül szükség, terjedni kezdett a járművek távirányítóval való zárnyitása és beindítása. Röviddel később persze kiderült, hogy nincs teljesen rendben ez a módszer, a komolyabb felkészültségű autótolvajok hackeléssel is el tudják lopni a kocsikat.
A módszer lényege, hogy a tolvajok rádióadók használatával képesek lehetnek annyira felerősíteni az autó biztonsági rendszerének rádiójelét, hogy az összecsatlakozzon az autóhoz tartozó kulcscsomóval; mintha az autó gazdája odasétált volna a kocsi mellé. A tolvajok kinyithatják az ajtózárat, majd beindíthatják a motort, és bingó.
A müncheni ADAC autóklub közlekedésbiztonsági kutatók segítségével nemrég komolyabb vizsgálatot folytatott az ügyben. Az eredmény lelombozó: 19 autógyártó 24 kocsiján vizsgálták meg a támadás működőképességét, 23 autó esetében az ajtó és a gyújtás is sebezhetőnek bizonyult, míg a BMW i3 esetében csak a motort sikerült beindítani. A teszthez használt kütyüket 225 dollárból sikerült megépíteniük a kutatóknak, azaz a támadáshoz szükséges hardver lényegében az összes a munkáját komolyan vevő autótolvaj számára megfizethető.
Az érintett autókkal rendelkezők számára jelenleg nem igazán lehet mit ajánlani a támadás kivédése érdekében: megpróbálhatják valahogy árnyékolni a kulcsot, vagy esetleg kiszedhetik belőle az elemet. Semelyik sem nevezhető praktikus tanácsnak, ezt a problémát az autógyártóknak kell megoldaniuk.
A kutatók által tesztelt autók:
- Audi A3 / A4 / A6
- BMW i3 / 730d
- Citroen DS4 CrossBack
- Fords Galaxy / Eco-Sport
- Honda HR-V
- Hyundai Santa Fe CRDi
- KIA Optima
- Lexus RX 450h
- Mazda CX-5
- MINI Clubman
- Mitsubishi Outlander
- Nissan Qashqai / Leaf
- Opel Ampera
- Range Rover Evoque
- Renault Traffic
- Ssangyong Tivoli Xdi
- Subaru Levorg
- Toyota RAV4
- Volkswagen Golf GTD / Touran 5T
(Forrás: Wired)