Úgy tűnik, hogy a tech szektor gyorsabban fonódik össze az autóiparral, mint azt gondoltuk volna - emiatt pedig hamarosan jóval több kütyü lesz egy új autóban, mint mostanság. Amennyiben az NVIDIA-nak van beleszólása, akkor pedig ez a folyamat még jobban felgyorsul. A 2015-ös CES-en bemutatták a Drive CX-et, ami a világ legfejlettebb digitális műszerfala - a Drive PX-szel együtt, ami pedig egy szuperszámítógép, robotpilóta formájában.
A kijelző
A Drive CX az a platform, ami a kijelzőket is hozza magával, és az NVIDIA Maxwell architektúrájára épül. Gyakorlatilag minden fontosabb operációs rendszert támogat, így az autók tekintetében a QNX-et, a Linuxot és az Androidot is. Tulajdonképpen egy apró számítógépről beszélhetünk az autóban, ami képes 16,6 megapixelt feldolgozni több képernyőre elosztva. Az NVIDIA elképzelésében szinte minden egy kijelző, tehát van okostükör, kijelző a fejtámlában és a karosszéria oszlopelemein is.
Mit látunk majd a gyakorlatban? A bemutatón több témát is mutattak, amit például az óracsoportra húztak rá. Két osztott kijelzőt is mutattak, amiben dinamikus menük és navigáció kapott helyet, de természetesen az első demókban leginkább a túldizájnolt, neonos elemeket mutatták. Később persze előkerülnek majd a szokványosabb anyagok és elemek is, mint az alumínium és a bambusz.
Az NVIDIA szerint mindezt nem lehet képekkel megoldani szépen, emiatt a felületeket szimulálni, programozni kell. Az eddig mutatottak alapján valóban úgy tűnik, hogy egy okos-kilométeróra sok lehetőséget rejt, és még szép is, ha a grafikára külön odafigyelnek.
A másik fél
Az NVIDIA terve két fő részből áll, a másik pedig a Drive PX. Az elgondolás alapján a szenzorokat szépen lassan lecserélik kamerákra. A Drive PX gyakorlatilag egy szuperszámítógép, amiben két Tegra X1 dolgozik, és valós időben 12 kamera anyagát tudja feldolgozni. A főszerepben a GPU-gyorsítással felturbózott tanulás áll, amivel kapcsolatban erőforrásigényes képfelismerésre kell gondolni.
Nem szabad elfelejteni, hogy az NVIDIA újdonságai bármennyire is magukkal ragadnak, elsősorban az autógyártóknak szólnak. A cég feladata most az, hogy eljuttassa az ötletét a nagyobb autógyártókhoz, és a következő Toyotákban, Mercedesekben és Audikban digitális bambusz-neon műszerfal világítson, illetve egy olyan számítógépes rendszer dolgozzon, ami még a járművek típusait és a kutyák fajtáit is magától felismeri.
A partnerek listájára az Audi egyébként hamar felírta magát, ugyanis az NVIDIA-val közösen beszéltek a sofőr nélküli autókról.
Ti mennyire hisztek a sofőr nélküli autók jövőjében?