A Maserati nem csak ma jelent kívánatos luxusmárkát az autók világában, hanem már régen is lehetett miért imádni. Rövid visszatekintőnkben megmutatjuk miért.
Isteni márkajel
Amikor Alfieri Maserati megnyitotta az első műhelyét, három testvére azonnal csatlakozott hozzá. Mario nem igazán szerette a motorokat, de imádott rajzolni - a Maserati ikonná vált logóját a Neptun-kútról mintázta, ami egy szökőkút Firenzében, a Piazza della Signoria téren.
Maserati Birdcage
A Tipo 61-es Birdcage a maga korában elképesztően gyönyörű versenyautó volt, és űrtechnológiát is jelentett a versenyzésben. Miközben nem volt túl megbízható, addig kétszer is megnyerte az 1000 kilométeres Nürburgringet, 1960-ban és 1961-ben.
Trendi szedán
Az 1966-os Quattroporte nem csak egy négyajtós szedán volt, hanem a korának leggyorsabb és egyik legszebb darabja is. Igazán trendivé varázsolta a formát, és ami azt illeti, még Enzo Ferrari is felfigyelt rá.
Indy 500 és F1
A Maserati az egyetlen olasz gyártó, amely kétszer is megnyerte az Indy 500-at. A győztes autó 1939-ben és 1940-ben a 8CTF "Boyle Special" volt. Később, 1957-ben Juan Manuel Fangio egy Maseratiban nyerte meg az ötödik világbajnoki címét, egy 250F-fel a Nürburgringen.
A6GCS
A Maserati mindig tudott valami lélegzetelállítót alkotni, amire jó példa az A6GCS is. Mindössze négy készült belőle.
Túlélték a nehezét
A Maserati története sem volt zökkenőktől mentes, az 1980-as évek pedig meglehetősen nagy kátyút jelentettek. A Biturbo rászolgált az olasz autók rossz hírére, és bár nagy teljesítményt szántak neki, a Time Magazine 1984 legrosszabb autójának ítélte.
Szelek és versenyek
Sokan kedvelik a Maserati modellek neveit, amelyek közül néhányat híres szelekről neveztek el. A Ghibli, a Bora, a Mistral és a Khamsin egyaránt érdekesebben hangzanak, mint a németországi riválisok modelljei. És sokak számára merőben eltérő, olasz alternatívát jelentenek a Ghiblinek és a Quattroporténak hála.
A riválisokat illetően meg kell jegyezni, hogy 37 éves hiányzás után 2004-ben visszatért a gyártó az autósportba. Az MC12 GT1 utcai kiadásából 50 darab készült, 600 000 eurós áron és a Tipo 61 Birdcage színeiben.
Alfieri és Levante
A Maserati 2014-ben azzal tisztelgett az alapítója előtt, hogy létrehozott egy ígéretes koncepciót, Alfieri néven. A modern dizájn számos elemet kölcsönzött az A6GCS-ből és a GranTurismo MC Stradale-ből.
Azóta a piaci igényekkel is igyekeznek lépést tartani, és míg az első 43 év után versenyautók mellett utcai modelleket és szedánokat is gyártottak, addig most az SUV-k világába kóstolnak bele. A Levante sokak szerint a Porsche Cayenne és a BMW X6 házasítása, az viszont egyre biztosabb, hogy az összkerékhajtású SUV még az idén megjelenik.
Ti a Maseratit választanátok vagy valamelyik német riválisát?