Hirdetés

Így készült el az utolsó Bugatti Veyron



|

Képekben is látható, hogyan rakták össze az utolsó Veyron La Finale kiadását.

Hirdetés

A Bugatti Veyron többek között arról lett híres, hogy a világ leggyorsabb utcai autójaként lepipálta a McLaren F1-et. Az elképesztő teljesítményhez ráadásul hihetetlen luxus és csillogás is társul, ezzel pedig kétségtelen, hogy az autós világ szerelmeseinek az egyik legáhítottabb célpontja lett a behemót Veyron. A Bugatti 10 év után úgy döntött, leállítja a modell gyártását, de persze a márkához illően, stílusosan. Az utolsó, 450. darabot La Finale névre keresztelték, és azt is megmutatták, hogyan készült. 

Hirdetés

 

A La Finale egyelőre nem túl bizalomgerjesztő váza a franciaországi Molsheimben található Veyron-gyárban. 

 

Körülbelül három hónap, míg befejeződnek a munkálatok a teljesen kézzel készített autón. Természetesen az egyedi alkatrészekre ezt megelőzően szintén hónapokat kellett várni. 

 

A képen olyan alkatrészek láthatóak, amelyeket általánosságban nem találunk meg az autóiparban - a különösen nagy sebességek miatt kell eltérő elemeket használjon a Bugatti. Szénszálas anyagból készült az utasokat körülvevő kaszni, illetve hasonló anyaggal rögzítették a motort és a váltót is. Az egyes részek rögzítéséről titán csavarok gondoskodnak, hiszen nem csak erősek, könnyűek is. 

 

Rögzítik a szénszálas paneleket, amelyeket persze maga a Bugatti gyárt - a mélybordó szín eléréséről is ők gondoskodtak, külön ehhez a modellhez. 

 

A Bugatti két VR8-as motorból csinál egy W16-ost, négy turbófeltöltővel. Ezeknek hála a 2 tonnás autó 2,5 másodperc alatt van 100 kilométer per órás sebességen, álló helyzetből. 

 

A megálláshoz hatalmas, szénszálas féktárcsák kellenek, és ez persze a szokásosnál nagyobb kerékméretet eredményez. Egy szett Michelin gumi ára az autóra 23 000 euró. Cserébe 100 kilométeres sebességről 2,2 másodperc alatt állhatunk meg vele. 


Komoly teszteknek vetik alá az autót, és azt is megnézik, hogy mennyire időjárásálló. 


Mindent kézzel ellenőriznek, és természetesen különlegesen éles szempárok vizsgálják át az egész autót. 


Helyén a beltér és az elektronika. Egyetlen Veyron bőr belsejéhez 16 bika kell, amivel még a Bentley Mulsanne-t is lekörözik. 


Természetesen csakis csillogó fényezéssel hagyhatja el a gyártósort egy Bugatti. 


A bőr belsőn is ott van a La Finale jelzés, és az autó külső paneljein is olvasható.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.