A fosszilis üzemanyagot használó autók bár megszámlálhatatlan mennyiségben vannak jelen az utakon, környezetvédelmi és technikai szempontból abszolút lejárt az idejük. Helyüket a hibridek vehetik át, az autógyártóknak azonban nincs könnyű feladatuk. A jövő autójának tökéletesítésében fontos feladat jut az IT-iparnak is.
Az ilyen cégek feladata az lesz, hogy elképesztő energiaforrásokat alkossanak meg, amelyeket az autógyártók felhasználhatnak a tisztán elektromos üzemű járművekhez. Sok vállalat lát nagy üzletet az effajta akkumulátorok fejlesztésében, többen már neki is kezdtek. Jó esetben még a válságban is segíthet a gyártókon ez az "új ág".
A hibrid autók három kategóriába sorolhatóak. A "lágy hibridek" esetében az elektromotor nem képes mozgatni az autót, csupán a benzinmotor indításában és a gyorsításoknál segédkezik; a fékezéskor keletkező energiával pedig tölti az akkut. A teljes értékű hibridek már az EV (elektromos autó) jelzőre hallgatnak, ugyanis bizonyos fokig kizárólag villanymotorral is tudnak üzemelni. Itt már a benzinmotor játssza a segítő szerepet.
A végső lépcső a plug-in hibrideké, amelyek egyszerű elektromos hálózatból tölthetőek, és nagykapacitású akkumulátorokkal vannak felszerelve. Náluk a benzinmotor már csak vésztartalékként működik - azért, hogy ha lemerülnek a telepek, ne ragadjunk az út szélén. Szó szerint villanyautók.
Számos autógyártó kísérletezik már hibrid járművekkel (GM, Toyota, Honda, Lexus), és még több fejleszt. A versenyben jelenleg a Toyota áll az élen (hála a népszerű Prius-nak és iQ-nak), és az is előny számukra, hogy ők maguk fejlesztik akkumulátoraikat. Azonban az ő autóik még nem képesek tisztán elektromos üzemre.
Az új kategóriában az első a General Motors lehet, a Chevrolet Volttal, amely ha valóban akkora sikert arat 2011-ben mint azt várják, akkor megmenti a csődközeli vállalatot. Az Európában anno majd Opel Ampera néven forgalmazott autó nem az egyetlen a kategóriában, azonban az első lehet a plug-in modellek között. Az ígéretek szerint 60-80 kilométert lesz képes megtenni egy feltöltéssel (utána a benzinmotor tölti az akkut).
A GM az LG egyik alvállalatát, a CPI-t kérte fel Li-Ion telepek gyártására (a Voltba egy 170 kilogrammos, 220-cellás akku kerül). Ugyanis a hibrideknél eddig megszokott NiMH erőforrásokat a Li-Ion váltja föl. A kulcsszavak: kisebb, könnyebb, olcsóbb, zöldebb, könyebben töltődik, na és persze tovább bírja.
A hangsúly az imént felsorolt jelzőkön van, ugyanis az IT-cégek feladata pont az lesz, hogy ezeken a problémákon dolgozzanak.
Ha sikerrel járnak, akkor óriási eredményeket érhetnek el, hiszen rengeteg autógyártó várja a csodaakkumulátorokat. Sok IT-vállalat gondolja, hogy a csúcsteljesítményű energiaforrások fejlesztése nagy üzlet. Az egyik legnagyobb példa a Bosch és a Samsung kettőse - a két cég egyesítette erőit, és az SB LiMotive Co. Ltd. nevű vállalat szárnyai alatt készül megalkotni azt, amit versenytársai is: egy környezetkímélő, olcsó, kicsi, és hihetlen kapacitású akkumulátort, amely teljesen átalakíthatja a mai autókat és a közlekedést.