Az okostelefonok bemutatása óta az autógyártók próbálják követni a tech szektor fejlesztéseit, és évről-évre hasznosabb műszerfalakat és infotainment rendszereket tesznek az új modellekbe. Természetesen a legújabb autók fejlesztése és gyártása sem tudja tartani a lépést az appok fejlesztőivel, így mindeddig jobban jártunk egy okostelefon navigációjával, ami biztosan több funkcióra volt képes és még újabb is volt, mint az autóba épített gyári megoldás.
A 2015-ös CES vízválasztónak bizonyult ebből a szempontból, ugyanis elindított egy folyamatot - az autógyártók a jövőben nem csak felveszik a tempót az okostelefon-piaccal, de be is előzik azt.
Támad az NVIDIA
Az NVIDIA aktuális mobilprocesszora, a Tegra X1 képes több HD-s kijelzőt is kezelni, és nagyszerű megoldás a sofőr nélküli autókba is, ahol minden feladatot el tud látni. A processzor annyira erős, hogy felesleges lenne beletenni egy okostelefonba.
Ami persze fel is veti a kérdést, hogy mennyi erő kell még egy okostelefonba? A kijelző elvégre sosem lesz nagyobb 6 hüvelyknél, a fölött már nem hordozható phabletről beszélnénk. A csúcsmodellek pedig már most is gyorsabban végeznek el minden számítást és feladatot, mint ahogy 4G-n keresztül kapnánk az adatokat.
Az effajta processzorokkal vezérelt autók mindenre képesek lehetnek a megfelelő külső szenzorokkal és kamerákkal, radarokkal, lézeres szkennerekkel. Eközben egy okostelefonra kettőnél több kamera igazából értelmetlen lenne.
Elkezdődött
Az, hogy az autóink néhány éven belül sokkal többet tudnak majd, mint a táblagépeink és phabletjeink, nem jelenti azt, hogy le kellene mondanunk a megszokott platformokról. Igaz, hogy az Apple CarPlay és az Android Auto egyaránt késve csatlakozott a versenyhez, de mindkettőt egyre több gyártó támogatja.
Az Audi mostani Q7-es és TT modelljeiben mindenesetre már most is van NVIDIA Tegra 30-as chip, LTE-s adatkapcsolat, illetve egy úgynevezett Virtual Cockpit, ami egy nagy LCD, mindenféle virtuális visszajelzéssel és navigációval. A Q7-be ráadásul egy plusz infotainmentes kijelző és két táblagép is jár, természetesen Apple CarPlay- és Android Auto-támogatással.
Az okostelefonok a gyakorlatban már most eljutottak a korlátaikhoz, azonban az autók előtt fényes jövő áll tech szempontból. Gondoljunk csak arra, hogy a jövő autói sofőr nélküli is bárhová eljutnak, lesz bennük LTE-adatkapcsolat, több HD-s kijelző, a processzorok pedig a külső szenzoradatokból egy teljes virtuális világot fel tudnak építeni. Az egyik legjobb példa a jövő autójára a Mercedes F 015-ös koncepciója, még a CES-ről. Hogyan férne be mindez egy okostelefonba?