Hirdetés

Ezért nyomják le az autók az okostelefonokat



|

Egy autó műszerfala hamarosan többre lesz képes, mint az okostelefonok.

Hirdetés

Az okostelefonok bemutatása óta az autógyártók próbálják követni a tech szektor fejlesztéseit, és évről-évre hasznosabb műszerfalakat és infotainment rendszereket tesznek az új modellekbe. Természetesen a legújabb autók fejlesztése és gyártása sem tudja tartani a lépést az appok fejlesztőivel, így mindeddig jobban jártunk egy okostelefon navigációjával, ami biztosan több funkcióra volt képes és még újabb is volt, mint az autóba épített gyári megoldás. 

Hirdetés

A 2015-ös CES vízválasztónak bizonyult ebből a szempontból, ugyanis elindított egy folyamatot - az autógyártók a jövőben nem csak felveszik a tempót az okostelefon-piaccal, de be is előzik azt. 

 

Egy drágább autónál ez már ma is alap

 

Támad az NVIDIA

Az NVIDIA aktuális mobilprocesszora, a Tegra X1 képes több HD-s kijelzőt is kezelni, és nagyszerű megoldás a sofőr nélküli autókba is, ahol minden feladatot el tud látni. A processzor annyira erős, hogy felesleges lenne beletenni egy okostelefonba. 

Ami persze fel is veti a kérdést, hogy mennyi erő kell még egy okostelefonba? A kijelző elvégre sosem lesz nagyobb 6 hüvelyknél, a fölött már nem hordozható phabletről beszélnénk. A csúcsmodellek pedig már most is gyorsabban végeznek el minden számítást és feladatot, mint ahogy 4G-n keresztül kapnánk az adatokat. 

 

Mindent tud majd, ami kellhet

 

Az effajta processzorokkal vezérelt autók mindenre képesek lehetnek a megfelelő külső szenzorokkal és kamerákkal, radarokkal, lézeres szkennerekkel. Eközben egy okostelefonra kettőnél több kamera igazából értelmetlen lenne. 

 

Elkezdődött

Az, hogy az autóink néhány éven belül sokkal többet tudnak majd, mint a táblagépeink és phabletjeink, nem jelenti azt, hogy le kellene mondanunk a megszokott platformokról. Igaz, hogy az Apple CarPlay és az Android Auto egyaránt késve csatlakozott a versenyhez, de mindkettőt egyre több gyártó támogatja. 

 

Az okostelefonok előtt már nem áll ilyen fényes jövő

 

Az Audi mostani Q7-es és TT modelljeiben mindenesetre már most is van NVIDIA Tegra 30-as chip, LTE-s adatkapcsolat, illetve egy úgynevezett Virtual Cockpit, ami egy nagy LCD, mindenféle virtuális visszajelzéssel és navigációval. A Q7-be ráadásul egy plusz infotainmentes kijelző és két táblagép is jár, természetesen Apple CarPlay- és Android Auto-támogatással. 

 

Az okostelefonok a gyakorlatban már most eljutottak a korlátaikhoz, azonban az autók előtt fényes jövő áll tech szempontból. Gondoljunk csak arra, hogy a jövő autói sofőr nélküli is bárhová eljutnak, lesz bennük LTE-adatkapcsolat, több HD-s kijelző, a processzorok pedig a külső szenzoradatokból egy teljes virtuális világot fel tudnak építeni. Az egyik legjobb példa a jövő autójára a Mercedes F 015-ös koncepciója, még a CES-ről. Hogyan férne be mindez egy okostelefonba? 

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.