A Google mostanra 8 éve fejleszti folyamatosan a sofőr nélküli autóit, és egyre inkább úgy tűnik, hogy idővel senkinek nem lesz muszáj autót vezetnie.
Nagy kérdés, hogy milyen messze vagyunk a robotautók korától. Chris Urmson, a Google robotautókért felelős vezetője azt mondja, hogy csak akkor juthatnak majd ilyenhez a fogyasztók, ha a járművek biztonságosabbak és jobbak lesznek az emberi sofőröknél.
A halálos balesetek számát figyelembe véve talán ez már most is áll átlagban, ugyanakkor a Google projektjének 1,4 millió lefutott mérföldje alatt sok érdekességet láttak a kamerák.
Volt, hogy egy nő egy elektromos rolleren, seprűvel a kezében kergetett egy kacsát, az út közepén, körbe-körbe. Hogyan reagál az ilyenekre egy robotautó?
Urmson szerint a járműnek képesnek kell lennie az általános ismeretei alapján kulcsfontosságú döntéseket hozni. Általában a robotautók defenzíven reagálnak a történésekre, így minden kockázatos helyzetet elkerülnek, többet, mint az emberek általában.
Bár a Google robotautói biztonságosak, egyelőre nem tökéletesek: ezt bizonyítja, hogy februárban egy busz oldalával ütközött az egyik Lexus. Akkor az autó úgy döntött, a lassan közeledő busz kiengedi, a buszsofőr ezt mégis másképp gondolta.
A program keretében heti 10 000 mérföldet tesznek meg a Google autói.