Megkezdődött az új Vitara sorozatgyártása. Az új modell magában hordozza mindazokat a jellemzőket, amelyek a széria korábbi tagjait már sikerre vitték: ilyen a gazdaságos üzemanyag-felhasználás, amit a jármű tömegének csökkentésével értek el, a mechanikai energiaveszteség mérséklése, az aerodinamikai szempontok szerint optimalizált forma és az automatikus motorleállító–motorindító rendszer. Az új Vitara új szolgáltatásokat is kínál, például radaros féktámogató rendszert (Radar Brake Support – RBS) és adaptív sebességtartót (ACC).
Az aktív biztonságról - a magasabb felszereltségi szinteken - az autóban elhelyezett milliméteres hullámhosszon működő radarrendszer és a központi számítógép gondoskodik, amely a beérkező adatokat a másodperc törtrésze feldolgozza, és reagál azokra, így egy hirtelen kialakuló vészhelyzet esetén tudja korrigálni a vezető hibát, elkerülve a karambolokat, vagy enyhítve az ütközés erejét. Ha például erős forgalom vagy egyéb ok miatt a jármű kis sebességgel halad, 5 km/óra feletti tempó esetén az RBS érzékeli az előtte haladó járművet, és ha ütközésveszélyt észlel, hangjelzéssel és a kijelzőn megjelenő felirattal figyelmezteti a vezetőt.
Ha az ütközésveszély tovább fokozódik, a rendszer aktiválja a fékrásegítőt, amely vészfékezés esetén növeli a fékerőt. Ha a rendszer pedig úgy ítéli meg, hogy elkerülhetetlen az ütközés, automatikusan aktiválja a fékeket. Az RBS így kis sebességnél segít megelőzni az ütközést, illetve ha az ütközés bekövetkezik, segít csökkenteni annak erejét. A radartechnológiának köszönhetően az RBS nagy sebességnél, sötétben, esőben és egyéb kedvezőtlen időjárási körülmények között is működik.
Nem csak dugóban jöhet jól az új Vitara adaptív sebességtartó (ACC) rendszere a milliméteres hullámhosszon működő RBS funkcióval kombinálva könnyebbé, pihentetőbbé teszi a vezetést. A rendszer a radar segítségével érzékeli az autó előtt haladó másik jármű távolságát, és automatikusan változtatja az új Vitara sebességét, hogy a vezető által a három lehetséges közül kiválasztott követési távolságot folyamatosan fenntartsa.
Multimédia terén érdemes még kiemelni az új érintőképernyős audiorendszert is, részben mert okostelefon-csatlakozási lehetőséget (Bluetooth és MirrorLink) kapott – ráadásul az ujjal történő vezérlés kesztyűben is használható a hét hüvelykes megjelenítője.
A Magyar Suzuki 70 ezer Vitarát tervez előállítani a gyártás első évében; ehhez 74 magyar beszállító szolgáltatásait veszi igénybe. Az új Vitarát a Magyar Suzuki nemcsak Európába, hanem számos új piacra is szállítani fogja. Az export célországainak és célterületeinek száma már most is meghaladja a hetvenet, ami a társaság jelentőségének további növekedését jelzi a Suzuki globális stratégiai térképén. A tervek szerint a Magyar Suzuki exportcélországainak száma három éven belül eléri a százat.