Hirdetés

A mindennapokra is szórakozást ígér a McLaren 570S Coupe



|

Nem csak a pályán, a hétköznapokban is helytállhat a McLaren 570S Coupe.

Hirdetés

A McLaren általában nem olyan autókat gyárt, amelyeket a hétköznapi közlekedésben megérné használni. A legújabb modelljük az 570S Coupe nevet viseli, és bár sok dologban hasonlít az előző típusokhoz - ez is egy kétüléses sportautó -, itt mégis nagy figyelmet fordítottak a megnövelt belső térre. Ami azt illeti, a fölfelé nyíló ajtóknak és a beltér dizájnjának hála a megszokottól könnyebb bejutást remélhetünk - ígéri Mark Vinnels, a McLaren termékfejlesztési igazgatója. 

Hirdetés

 

Nem kispályás

Az 570S Coupe természetesen nem kispályás: szénszálas vázra épít, a felfüggesztés alumíniumra alapoz. A platform kialakítása hasonló ahhoz, amit a 650S-nél és a P1-nél láttunk, azonban ez már a McLaren új Sports Series sorozatába lett tervezve. Ezt a szériát kifejezetten tágas utastérrel álmodták meg, a cél pedig az, hogy a hétköznapokban is kényelmes vezethetőséget garantáljon. 

 

McLaren 570S Coupe

 

Az eltérő hozzáállás keretében pedig nem csak keskenyebb küszöbbel dolgoznak, hanem hasznos beltéri elemeket is bevetnek: az utasoknak ezentúl egy McLarenben is lesz hová tenni az okostelefont, a napszemüveget vagy az üdítőt - bármilyen szokatlan is ez egy vérbeli sportautónál, azért hasznos. 

 

Jó pohártartó kell

A pohártartó tervezésére pedig kiemelt figyelmet kell fordítsanak, ugyanis az 570S Coupe a megváltozott szemlélet ellenére elképesztő teljesítményt ígér. A 3,8 literes, ikerturbós V8-as motor 562 lóerős teljesítményre képes, a valamivel több mint 1,3 tonnás tömeg mellett pedig 3,2 másodperc alatt gyorsul 100 kilométer per órás sebességre az 570S Coupe, álló helyzetből. 

 

Oldalról

 

Az új modell azonban nem csak egyenes kigyorsításokra való. Miközben a McLaren korábbi autóit sokat kritizálták a túl precíz, szinte digitális vezetési élmény miatt, addig mostanra sokat fejlődtek az elektronikus menetstabilizáló rendszerek finomhangolásában. Az 570S Coupe sportmódban 5 fokra engedi kicsúszni a hátsó részt, míg pályamódban 15 fokig - ez pedig egy olyan csúszást jelent, amit egy tapasztalt sofőr még tud kezelni a kanyarokban. Persze ha valaki nagyon bátor, teljesen kikapcsolhatja a menetstabilizálást. 

Az új McLarenben egyébként egy elektro-hidraulikus szervokormány van, amelynél egy elektromos motor tartja fent a hidraulikus nyomást. Ez a gyártó reményei szerint remek középút a hatékonyság és a visszajelzés között. 

 

Szaporodnak a praktikus elemek

 

A jövőben egyébként nem áll le a McLaren az újabb és újabb modellek bemutatásával, ugyanis 2022-ig már betáblázták magukat, minden évre egy új autóval. Ezek közül néhány egy meglévő továbbfejlesztése lesz, ugyanakkor ezentúl is csúcsteljesítményű autókra koncentrálnak majd, alacsony mennyiség mellett. 

 

Nektek melyik a kedvenc sportautótok? 

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.