Tíz-húsz éve a koncepcióautók olyan merész és lehetetlen álmoknak számítottak, amelyek igazából csak erőfitogtatás és jövőmutogatás céljából készültek el. Ma a helyzet már egészen más, a koncepcióautókkal tesztelik az új dizájnokat, és sokszor néhány éven belül a közutakon találkozunk az ilyen modellekkel. Legutóbb már mutattunk néhány olyan autót, ami az extrém látványtervek után tényleg megszületett - most következzen még néhány.
BMW Vision EfficientDynamics
2009-ben ez a koncepció még olyan merésznek számított, hogy gyakorlatilag senki nem hitte volna el, hogy néhány évvel később az utakon is lehet majd vele találkozni - főleg BMW márkajelzéssel. Az eredeti ötletben egy háromhengeres turbódízelt házasítottak az elektromos hajtással, de később két másik változat is felbukkant. A végleges, háromhengeres benzinest használó modellben két elektromotor dolgozik, az i8 pedig kevesebb mint 4 másodperc alatt van 100-on.
Chevrolet Volt
A Chevy 2007-ben lecsapott tetős sportszedánként rukkolt elő az akkor remek gondolatnak tűnő hibridjével, ami gyakorlatilag egy elektromos autó volt, töltésre használt kiegészítő benzinmotorral. A General Motors sokat ölt a fejlesztésbe, de csak 2011-ben futott be a kész Volt, ami már nem volt olyan trendi. A sokkal inkább Priusra hasonlító autóból a tervezett mennyiség harmadát tudták eladni, és csak a 2016-os, felújított kiadástól várható némi fellendülés.
Lexus LF-A
A 2005-ös LF-A célja az lett volna, hogy összekapcsolja a Toyota forma-1-es autóit az utcai modellekkel. 2008-ban már prototípusokat tesztelgettek, 2010-ben pedig végül megérkezett a 4,8 literes V10-est használó, 552 lóerős egzotikus sportautó, ami semmilyen korábbi Toyotára vagy Lexusra nem hasonlított.
Fisker Karma
2007-ben még a legtöbben úgy gondolták, hogy a Fisker képtelen lesz a hibrid szedánját a koncepció formájában kivitelezni. A névadó Henrik Fisker számára azonban a legfontosabb a dizájn volt, így amikor a mérnökök meg tudták oldani a feladatokat, a Karma végül 2011-ben be is futott. Sajnos a pályafutását nem segítette, hogy nehéz volt, zsúfolt beltérrel és prémium szinten is magas vételárral. Pénzügyi gondok miatt a gyártó 2012-ben lehúzta a rolót - de a Karma azóta is gyönyörű.
Tesla Model S
2009-ben még szinte senki nem hitte el, hogy a Tesla Model S valaha is sorozatgyártásba kerül, azt pedig főleg nem, hogy sikere is lesz. A 300 mérföldes hatótáv is túl soknak hangzott akkor még egy elektromos autóhoz. 2012-ben nem, hogy megérkezett a Model S, de teljesítette a beígért számokat, és a maga kategóriájában igazából azóta sincs riválisa.
Jaguar F-Type
2011-ben a C-X16 terveivel próbálta meg felfrissíteni a kicsi sportautók ötletét a Jaguar. A retró helyett ezúttal modern stílust választottak, 2014-ben pedig végül meg is épült az E-Type óta az első valódi kétülésesük.
Szerintetek a Tesla vagy a Fisker autója néz ki jobban?