Sorozatunk első és második részében mutattunk néhány olyan autót, ami az extrém látványtervek után tényleg megszületett. Miközben egy-két évtizeddel ezelőtt a koncepcióautók lehetetlen álmoknak számítottak, ma már ezekkel tesztelik az új dizájnokat, és sokszor néhány éven belül a közutakon találkozunk az extrémnek tűnő modellekkel.
Bugatti Veyron
A Volkswagen még 1998-ban mutatott be néhány koncepciót, amellyel világossá vált, hogy újra akarják éleszteni a Bugatti márkát. Abban az évben kerültek elő a Veyron egészen elképesztő tervei is. 2001-ben eldöntötték, hogy a visszafogott modell is minimum 1000 lóerős lesz, majd a 2004-es modell a világ leggyorsabb autójaként írta be magát a történelemkönyvbe. A 2,5 millió dollárnál is drágább Veyront egy évtizeddel később is gyártják még, de már készül az utód is.
BMW 6-os széria
1999-ben szeretett volna a BMW valami újat letenni az asztalra. Ekkor születtek meg a Z9 tervei is, amelyet akkoriban mindenki rondának tartott - mégis a jövőt jelentette a német márkánál. A 2002-es és a 2003-as 7-es, illetve 6-os sorozat ezekből a tervekből merített, és bár a sajtó a megjelenéskor nem volt odáig a dizájnért, a vásárlók az egekbe emelték.
Range Rover Evoque
A Land Rover LRX tervei 2008-ban sokakat megleptek, hiszen szakítottak a márka bevált dobozformáival, és inkább egy fiatalos dizájnt tettek le az asztalra. Az LRX elképesztően nézett ki, és a 2012-ben befutott Range Rover Evoque is. A Land Rover így a kicsi, utcai crossoverek között is elkezdett hódítani.
Porsche Boxster
1993-ban a Boxster terveivel a Porsche megpróbált visszamenni a gyökereihez. A klasszikus 550 Spydert próbálták meg felidézni, és bár az 1997-es megjelenéséig kicsit elvesztett ezekből a jegyekből, a középmotoros autó azonnali sikernek bizonyult, és a Boxster név a mai napig a csúcson van.
Mini Cooper
A BMW 1994-ben vette meg a Rover csoportot, ami alá a Mini is tartozott. Az eredeti Minit akkor még gyártották, a BMW azonban szeretett volna valamit letenni az asztala retrómodern stílusban. Ez lett volna a Mini ACV 30, ami 2001-ben végül Mini Cooper néven debütált, és még jobban hasonlított az eredeti Minire.
Nissan GT-R
2005-ben nagy kérdés volt, hogy vajon a világ minden pontjára eljut-e a frissen kiállított Nissan GT-R koncepció. A szuperautó végül 2008-ban indult hódító útjára, és pont olyan jól nézett ki, mint a 2005-ös demó. Akkoriban mindent lemosott a Nürburgringről.
Ti melyiket állítanátok a garázsba?