A Google kiadta az éves jelentését a sofőr nélküli autóival kapcsolatban. Ebből kiderült, hogy voltak olyan helyzetek, amikor biztonsági vagy technikai okokból a tesztpilóták beavatkoztak az irányításba.
A cég robotautói több mint 1,3 millió mérföldet vezettek sofőr nélküli módban, ami alatt összesen 17 balesetbe keveredtek bele - a vállalat szerint egyiknél sem a robotautó volt a hibás.
A mostani jelentésből kiderült, hogy ha nincsenek tesztpilóták, a robotautók tavaly 10 balesetet okoztak volna.
2014 szeptembere és 2015 novembere alatt a tesztpilóták 69-szer avatkoztak közbe. Nem mindig balesethelyzet miatt: a Google szimulátora megvizsgálta, melyik helyzetben mi történt volna beavatkozás nélkül.
Az eredmények alapján a 69-ből 13 alkalommal ért volna hozzá bármihez a robotautó. 13-ból 10-nél az autó lett volna a hibás, a 10-ből 2 alkalommal viszont terelőbójáról volt szó.
A Google autói rengeteget fejlődtek tavaly, és egyre több utat tudnak megtenni anélkül, hogy bármiért is hozzájuk kellene nyúlni. A beavatkozás persze fontos fejlesztési eszköz marad, így azonosítják be azokat a területeket, amelyekkel még biztonságosabbá tehetik a rendszert.