A BMW ugyan már a 90-es évek óta használja a technológiát, az új VR headsetek megjelenése az ő dolgukat is nagyban megkönnyítette. Az autóiparban a változás ugyanis folyamatos, az új ötleteket és megoldásokat pedig a legegyszerűbb rögtön a virtuális valóságban kipróbálni. A németek egyelőre tesztelésre alkalmazzák a HTC Vive-ot, méghozzá egy makett autóval kombinálva.
Miután VR-ben is lemodellezték, amit szükséges, a csapat valamelyik tagja csak bepattan az autóba és furikázik egyet a szimulált városban. Ilyen módon nem csak az egyes változtatásokat lehet rövid úton kipróbálni, a motorhanggal, környezeti zajokkal is felturbózott virtuális valóságban könnyedén tesztelhető a vezetési élmény. Ha pedig minden stimmel, máris épülhet a valódi prototípus.
A HTC Vive és saját modell autójuk által teremtett környezetet hibrid valóságnak (mixed reality) nevezi a BMW. A korábbi VR tesztlaborokhoz képest hatalmas előnye, hogy jelentősen leegyszerűsíti a tervezési folyamatokat, egy-egy módosítás kipróbálásához ugyanis nem szükséges utazni a tesztelőknek. A VR headset a jövőben egyre több munkaállomás alapfelszereltsége lehet, ami ezen a szinten nyilván nem is olyan hatalmas befektetés.