Október 5. után amikor valaki rákeres egy alkalmazásra az Apple App Store-jában, akkor már más appokhoz tartozó hirdetéseket lát majd.
Mindez a Search Ads programnak a része, amelyet néhány hónapja már béta állapotban tesztel az Apple. Most végleges formájában érkezik meg az iPhone-okra és az iPadekre. A hirdetés a keresési lista élén jelenik meg, és kék jelzést kap.
Mindez lehetőséget ad a fejlesztőknek arra, hogy könnyen észrevetessék magukat. A reklámokkal gyorsan megmutathatják magukat, ha egy felhasználó valamilyen hasonló appra keres rá.
Az Apple szerint nem kell attól tartani, hogy egy tonna reklám árasztja el az alkalmazásboltot. A hirdetések csak akkor jelennek meg, ha kapcsolódnak a felhasználó kereséséhez, attól teljesen függetlenül, hogy mennyit fizet értük egy-egy fejlesztő.
Az Apple egy ideje takarítja az App Store kínálatának elavult részeit, azonban az alkalmazásbolt használatát kevésbé teszi zökkenőmentessé, ha reklámok jelennek meg. Mivel a Google és a Facebook egy ideje már használ reklámokat a szoftvereiben, ezért valószínűleg az Apple is kiaknázza a lehetőségeket a jövőben.