Új-Zélandon nemrég elindul egy online reklámsorozat, ami alapvetően vicces, de meglehetősen konkrét példákon át szemlélteti azt, miért is kell egy szülőnek nagyon is odafigyelnie arra, mit néz, mit csinál, és hogyan viselkedik a gyermeke az interneten. Az egyik ilyen videóban például két felnőttfilmes csillag kopogtat be egy gyanútlan édesanyához (természetesen bármiféle ruha nélkül), hogy elmeséljék neki, pici fia elég gyakran nézi azt, ahogy ők épp összeállnak, mint két kicsi LEGO, ennek fényében pedig nem ártana, ha a gyerek tudna róla, a való életben bizony nem így működik a szerelem.
Külön kitérnek arra is, hogy a kis Matt a laptopján, iPaden, PlayStationön, telefonon, sőt még az anyja telefonján is nézi őket - gyakorlatilag a háztartásban lévő bármely olyan eszközzel a testi örömszerzés csínját-bínját akarja kitanulni, ami eléri az internetet. És itt jön a csavar, a Keep It Real Online reklámkampány ugyanis konkrét tanácsot is ad: vegyünk egy mély levegőt, nyugodjunk meg, és csak eztán beszélgessünk el őszintén a gyermekünkkel. Viszont mindenképp beszélgessünk vele!
Egy másik videóban a kis Laura csönget be egy iskolatársa apukájához, és elmondja neki, hogy lánya folyamatosan csúfolja, piszkálja, gúnynevekkel illeti őt. A művelt angol ezt a viselkedésmódot a "bullying" kifejezéssel illeti, nálunk talán a szekálás a legtalálóbb megfelelője ennek a problémának. A videó végén itt is kézzelfogható megoldást kapunk: az apa első körben szépen megnyugszik, és csak utána magyarázza el lányának, mi is a probléma a viselkedésével.
Érdemes megnézni a Keep It Real Online csatorna többi videóját is, ahol az ismeretlenekkel való online csevegésben rejlő potenciális veszélyek, vagy a YouTube előtt hagyott, és könnyedén cseppet sem naki szánt tartalmakra bukkanó gyermekek is szóba kerülnek. Ez mind-mind olyan probléma, amivel a 21. században a tudatos szülőknek foglalkozni kell.