Az utóbbi években óriási teret hódítottak az influencerek, akik a közösségi média változatos platformjait kihasználva széles tömegeket képesek befolyásolni, gyakran elmosva az érdemi tartalom és a hirdetések közötti határokat, a jelenséget pedig az időközben meghozott fogyasztóvédelmi szigorítások is csak mérsékelten ellensúlyozzák.
Az internetes marketing (d)evolúciójának következő lépcsőfokát pedig az ún. virtuális influenszerek jelentik, akik ugyan nem is léteznek, de már most rengeteg pénzt hoznak a konyhára, és megvan az az előnyük is, hogy ha kell, bármihez odaadják az arcukat.
Az online szerencsejátékban utazó RANT Casino összeállította az Instagram legsikeresebb virtuális sztárjainak toplistáját az alapján, hogy az elérésük figyelembevételével potenciálisan mennyi pénzt kereshetnek. A lenti összegek tehát csupán becslések, de ha a valóság csak megközelíti a tényleges bevételeket, a digitális személyek mögött dolgozó üzemeltetők már akkor is elégedettek lehetnek.
A toplista élén álló Lu do Magalu a brazil közösségi médiában hasít, elsősorban unboxing videókkal és termékek "tesztelésével", olykor viszont olyan témákban is megnyilvánul, mint például a politika vagy az LGBT jogok. A második helyezett Casas Bahia szintén Brazíliához köthető, és habár a Casas Bahia kiskereskedelmi lánc hozta létre, manapság már nem csak az ő termékeiket népszerűsíti.
A harmadik helyre befutó Any Malut ugyancsak marketinges eszközként keltette életre egy produkciós iroda, napjainkra pedig már több mint 3 millióan követik a YouTube-on, valamint a Cartoon Networkon is saját műsora van. A negyedik helyet Noonoouri csípte meg, aki virtuális karakter létére eddig már olyan divatmárkáknak "dolgozott", mint a Dior, a Valentino vagy a MiuMiu. Az ötödik legnépszerűbb virtuális Insta-influenszer pedig Leya Love, aki a "Föld nagyköveteként" ezoterikus jellegű tartalmakkal bombázza a követőit, időnként blokklánc-szolgáltatások népszerűsítésével törve meg a harmóniát.