Miközben Magyarország épp akkumulátor-nagyhatalom próbál lenni, számos kutató azon dolgozik, hogy a lítium-ion akkumulátorok helyett egy környezetkímélőbb, olcsóbban előállítható telepet fejlesszen ki. Ez a törekvés egyáltalán nem új keletű, évek óta hallani már a Nátrium-alapú technológiáról, most azonban egy koreai kutatóközpontban komoly áttörést értek el a témában, aminek láttán jogosan vagyunk egy kicsit izgatottak.
A Korea Advanced Institute of Science and Technology (KAIST) tudósai egy olyan nagy teljesítményű, hibrid nátrium-ion akkumulátort állítottak elő, ami nemcsak nagy energiasűrűséggel rendelkezik, de villámgyorsan tölthető is. A nátrium nagy előnye, hogy ezerszer nagyobb mennyiségben fordul elő a bolygón, mint a jelenleg használt lítium.
Az elmúlt években az alacsony energialeadás, a limitált tárolókapacitás és a lassú töltési idő volt az új technológia legnagyobb hátránya, Jeung Ku Kang professzor vezetésével azonban a kutatóknak a jelek szerint sikerült legyőzni a hagyományos akkumulátorokban használt anódanyagok és a szuperkondenzátorokban alkalmazott katódok hibrid rendszerbe történő integrálásával. Az eredmény állítólag nagy tárolókapacitást és gyors töltési sebességet biztosít.
A csapat által összerakott nátrium-ion akkumulátor 247 Wh/kg energiasűrűséggel rendelkezik, ami meghaladja a tradicionális lítium-ion akksik karakterisztikáját, a teljesítményleadás pedig 34 748 W/kg, így az okoseszközöktől az elektromos autókon át egészen az űrkutatásig bárhol használható.
Ha valakit ez a hír önmagában nem hozna lázba, talán majd a tanulmány címe megteszi:
3D porózus, N-ben gazdag grafitos szénvázak alacsony kristályosságú, vezetőképes, többértékű vas-szulfidba ágyazott S-dotált anódja és nagy felületű O-dotált katódja nagy teljesítményű nátrium-ion hibrid energiatárolókhoz.