Nagyon izgatottan várjuk, mit tudnak majd kihozni az Unreal Engine 5-ből az Immortals of Aveum vagy a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl fejlesztői, akik nem kevés időt és energiát öltek abba, hogy audiovizuális oldalról a lehető legtöbbet hozzák ki a játékaikból. Az érdemi HDR-t kínáló OLED tévék és monitorok, valamit az elérhető árú hangrendszerek egy gyönyörű új világ kapuját tárták ki a játékosok előtt, már csak az a kérdés, hogy tudnak-e élni ezzel a lehetőséggel a stúdiók.
A jelek szerint a jövőben könnyebb dolguk lesz, ha le akarják nyűgözni a vásárlóikat, a Dolby ugyanis két plugint is készített az Unreal Engine 5-höz. Az egyikkel a Dolby Vision támogatást aktiválhatják a készítők (ez a szokásosnál akár negyvenszer világosabb és tízszer sötétebb részletek megjelenítését teszi lehetővé), a másikkal a még pontosabb térbeli hangzást biztosító Dolby Atmost.
Persze voltak, akik ezeket már eddig is sikerrel megoldották, a Resident Evil 4, a Halo Infinite, vagy a Call of Duty: Modern Warfare II is használta őket, a beépülő modullal azonban sokkal könnyebb lesz az implementáció.
A Dolby Vision használata még önmagában persze semmire nem garancia: ahogy a fenti videóban is látszik, a nem megfelelő kalibráció akár rontani is tud a minőségen a tradicionális HDR-hez képest.