Ha tetszik, ha nem, sajnos együtt kell élnünk az online reklámokkal, ha továbbra is szeretnénk ingyen használni olyan szolgáltatásokat, mint a YouTube vagy a Spotify. Ugyan a Google-t elsősorban a kereső szolgáltatásáról ismerjük, a cég a bevételét leginkább az online reklámok kiszolgálásával nyeri, ami azt jelenti, hogy mind az ijesztően releváns, mind pedig a komikus reklámokat nekik köszönhetjük.
A cég a legutóbbi Google I/O fejlesztői konferencián bejelentette, hogy hamarosan egy kicsit több beleszólása lesz a felhasználóknak abba, hogy milyen reklámok ugranak fel a felületeiken.
A Google-t korábban sok kritika érte a reklámokkal kapcsolatos gyakorlataik miatt, viszont a legutóbbi bejelentésük egyértelműen arra utal, hogy szeretnének ezen változtatni, ugyanis az I/O egyik legfontosabb bejelentése volt, hogy a közeljövőben elérhetővé válik a "My Ad Center" nevű felület, ahol a felhasználók maguknak állíthatják mi, hogy milyen témájú reklámokat szeretnének látni, illetve hogy milyen felhasználói adatokból dolgozhat a rendszer.
A felületen arra is lehetőség lesz, hogy letiltsunk olyan reklámokat, amelyek esetleg érzékeny témákat érintenek, mint pl. a terhesség vagy a fogyókúra. A Google szerint valamikor év végén válnak elérhetővé ezek a beállítások és ugyan nem fognak minden reklámfelületen érvényesülni, olyan helyeken biztos számíthatunk rá, mint a kereső vagy a YouTube.