Két, már-már unalomig ismételt vélemény ismert a gamingre tervezett és a játékos felhasználásra alkalmas, általános okostelefonok kapcsán. Előbbiek esetében sokan az egész koncepció értelmét kérdőjelezik meg (hiába tart épp nyolcadik generációjának megjelenése felé a ROG Phone), míg a normál készülékek tulajdonosai ugyan ki-kipróbálják az összetettebb grafikával rendelkező programokat, de a kisméretű kijelző és az irányítás miatt sokan hamar elvesztik a lelkesedésüket.
Közös metszetet is érezni a két csoport kapcsán, nagy az egyetértés abban, hogy egyébként valahol kontraproduktív ez az egész, a minél látványosabb grafika egyre nagyobb hardverteljesítményt igényel, a melegedés és sebességfojtás hatásai pedig általánosságban rontják egy készülék felhasználói élményét, rosszabb esetben piaci megítélését.
Lehetne vitatkozni még az okostelefonos gaming értelmén, a gyártók viszont addig is mennek előre, és ismét célpontjukká vált egy olyan technológia, amely megszületését PC-s környezetben élhettük át.
Nincs elég erő? Majd az AMD FSR segít
Egyelőre még csak közösségi médiában és fórumokon terjed a hír, miszerint a Samsung és a Qualcomm szintet kíván lépni a játékos közösség megszólításában, és reagálni kívánnak az Apple A17 Pro grafikai tudására és teljesítményére. Észre se vettük, de már a mobilok frontján is zajlik a GPU-háború, egymás után érkeznek a hírek, hogy a jövő központi lapkái milyen erős integrált grafikus egységgel rendelkeznek. A Qualcomm alaposan begyújtotta a rakétákat, és már PC-s forradalmat vizionál a Snapdragon 8 Gen 3 mobilos bemutatkozása mellett, miközben a Samsung a Galaxy S24 család esetében azt az Exynos 2400 processzort indítja csatába, amely az asztali PC-kbe szánt Radeon videokártyákból ismert RDNA3-architektúrára épül.
Előzetes tesztelői adatok és pompás gyártói ígéretek záporoznak ránk, egyre több telefonba kerül ray-tracing képes grafika, a konzolportok utána jönnek a mobiltelefonos verziói is a PC-n és konzolon sikeres játékoknak. A teljesítmény azonban véges, mint ahogy a hűtőfelületek területe sem korlátlan, ezért a két gyártó az AMD FidelityFX Super Resolution technológiáját fogja alkalmazni. Avagy levenni némi a terhet a központi lapkában található grafikai részről, miközben a játékos magas minőségű vizualitást kap a kezei közé.
Mivel az AMD megoldása platformfüggetlen, ráadásul nem igényel speciális számolóegységeket, ezért könnyen bevethető és működtethető, ha a szoftveres támogatás is rendben van. Nagy valószínűséggel épp ezen dolgozik a Qualcomm és a Samsung, a Galaxy S24 mobilokban mindkét lapka elérhető lesz, viszont a játékélményt azonos minőségben szükséges nyújtaniuk. Erre jó lehet az FSR, de a pletykaszintű hír rengeteg kérdést vet fel, kételkedéssel és bizonytalansággal együtt.
Erre azonban hamar választ adhat maga a Samsung, hiszen az S24-es telefonok a vártnál korábban jelenhetnek meg. Egyesek januári bolti megjelenést jósolnak, ami bizony elég közel van. Érdemes figyelni a híreket, nem lepődnénk meg, ha mostantól fogva hetente érkeznének adatok az új Galaxy-generációs játékos képességeiről.