Nemrégiben az általában igen jól értesült iparági bennfentes, Tom Warren hintette el, hogy a Microsoft csökkentett készlettel, reklámozás nélkül folytathatja az Xbox konzolok értékesítését Európában, a Közel-Keleten és Afrikában. Tekintettel a nem túl fényes konzoleladásokra, érthető, hogy a zöldek sokkal inkább szolgáltatásaikat szeretnék előtérbe helyezni - az Xbox Game Passt és a felhő alapú játékot a lehető legfinomabbra csiszolni.
A helyzettel kapcsolatban a minap az Xbox EMEA-szintű marketingigazgatója, Michael Flatt szólalt fel, aki arról beszélt, hogy a Microsoft játékos divíziója számára nehézséget jelent, hogy sokkal kisebb büdzséből kell gazdálkodnia, mint a konkurenciának.
A Marketing Weeknek adott interjújában úgy fogalmazott:
"A finanszírozás szempontjából nagyon keményen kell dolgoznunk a konkurenciával szemben. Sajnálatos módon ők [utalva itt a PlayStationre - a szerk.] túlköltekeznek rajtunk. Olyan marketingforrásokkal vannak megáldva, amelyekben nekünk egyszerűen nincs részünk. De ez teljesen rendben van. A médiabefektetéseinkkel kapcsolatban úgy fogalmaznék, hogy egy fiskálisan felelősségteljesebb megközelítést alkalmazunk. Nem vagyunk megáldva hatalmas büdzsékkel, ezért eléggé szűkmarkúnak és kitartónak kell lennünk, hogy megküzdjünk azokért a pénzekért, amelyek valószínűleg máshová mennének."
Bárhonnan is nézzük, Flatt szavait némileg árnyalja, hogy az elmúlt években a vállalat rengeteg pénzt költött kiadói felvásárlásokra, elég csak a 7,5 milliárd dollárért bezsákolt Bethesdára, mi több, a 68,7 milliárdos Activision Blizzard felvásárlása gondolnunk. Mindenesetre a vezető szavai alapján nagyon úgy tűnik, hogy a Microsoft is belátta, hogy ezen a ponton már teljesen értelmetlen lenne további tetemes összegeket a marketing máglyájára dobni.