Hirdetés

A Sony már látja, mikor juthat mindenkinek PlayStation 5



|

Egy vezetői prezentációból derült ki, mikor számít a Sony a PS5-készlet normalizálódására.

Hirdetés

Már másfél éve bemutatkozott az aktuális konzolgeneráció, a PlayStation 5 esetében azonban továbbra is súlyos készlethiány tapasztalható, hazánkban például nagyjából másfél hónapos átfutásra számíthat az, aki a nyerészkedőknek nemet mondva a hivatalos viszonteladóknál adja le a rendelését.

A helyzet olyan rossz, hogy a Sony legutóbbi negyedéves jelentése alapján már az eladások is komolyan megszenvedik, 2022 első három hónapjában ugyanis a PS5-nek nem sikerült teljesítenie a gyártó által kitűzött számokat. A platformért felelős Sony Interactive Entertainment (SIE) fejese, Jim Ryan nemrég újabb üzleti beszámolót tartott, amiből körvonalazódni látszik, hogy mikorra várják a készlethiány leküzdését a vállalatnál.

Hirdetés

A játékokról és a hálózati szolgáltatásokról szóló összefoglaló 12. oldalán található az alábbi ábra, amely a 2013-ban debütált PlayStation 4 és a PlayStation 5 eladásainak alakulását mutatja a termékciklusuk azonos éveiben. Az elképesztően sikeres rajtot produkáló PS5 az első évben még némileg jobban fogyott az elődjénél, a készlethiány miatt viszont a másodikban már elmarad tőle, a negyedik év közepéig pedig nem is fogja utolérni. Ebből arra következtethetünk, hogy csak 2024-re áll teljesen helyre a kereslet és a kínálat egyensúlya.

A grafikon alatti szöveg a Covid19 járványt és az Oroszországban a szankciók miatt kialakult helyzetet említi elsődleges kockázatként, méghozzá az alkatrészellátás és a logisztika okán. A gondokat a beszállítói kör kibővítésével és az optimális szállítási útvonalak fenntartására irányuló tárgyalásokkal igyekszik orvosolni a vállalat, amely a legfőbb prioritásának nevezi az ellátási problémák megoldását. Vásárlóként mindebből persze csak annyi a fontos, hogy  PS5-re vadászva talán még évekig nem lesz természetes a polcról leemelős módszer.

A dokumentum más érdekességekre is kitér, így például megtudhatjuk belőle, hogy a 2021-es pénzügyi évben a PS Store bevételeinek 65%-át még mindig a PlayStation 4 generálta, melynél a befolyt pénz 80%-a már digitálisan terjesztett tartalmakból származott, míg 2014-ben még 73%-kal vezettek a lemezes eladások. A beszámoló a Prophet márkarelevancia-indexet is idézi, mely szerint a PlayStation már az Egyesült Államok 7. legnépszerűbb brandje, 2 helyet javítva a tavalyi eredményéhez képest.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.