A Facebook és a jó hírek nem feltétlen szerepelnek az utóbbi években egy mondatban, de az mindenképp örömtelinek mondható, hogy a cég kukázta a korábbi terveit, és mégsem jelenít meg reklámokat a népszerű WhatsApp üzenetküldő szolgáltatásában. A The Wall Street Journal szerint a WhatsApp feloszlatta azt a csapatot, amely a reklámok üzenetküldőbe integrálásán dolgozott. Még a kódokat is törölték.
A Facebook 2014-ben vásárolta meg 19 milliárd dollárért (kb. 5730 milliárd forintért) a WhatsAppot, akkor Mark Zuckerberg azt ígérte, nem akarnak egyből reklámokat beletenni. 2016-ban elkezdték a felhasználók adait a Facebooknak átosztani a célzottabb reklámok miatt, majd a következő lépés a hirdetések beépítése lett volna. A WhatsApp alapítóinak ez egyébként sosem tetszett, szerintük senki élete nem lesz jobb attól, hogy hatékonyabbak a reklámok.
A jelentések szerint bár a WhatsAppot nem árasztják el a reklámok, azért lesznek majd az állapot résznél hirdetések... Az app 2016-ban vált ingyenessé, azóta kísérleteznek a bevételszerzéssel mindenféle módokon.