A Samsung mobilos részlegének elnöke nemrég a CNBC-vel beszélgetett. Elárulta, hogy az összehajtható mobil már novemberben debütálhat, ezen felül pedig beszélt arról is, hogy a Samsung stratégiát vált, és igen komolyan megváltoznak a középkategóriás okostelefonjai.
DJ Koh azt mondta, hogy a Samsung az új technológiákat és funkciókat a jövőben már nem a Galaxy S é a Galaxy Note csúcsszériákban mutatja be elsőként. Az új fejlesztések innentől kezdve a középkategóriás eszközökbe érkeznek meg elsőként. Ezzel a millenniumi generációt szeretnék "elcsábítani".
Bár a Samsung régóta a világ legnagyobb okostelefon-gyártója, az utóbbi negyedévekben csökkent az előnye. A második negyedévben például éves szinten 20 százalékos visszaesést tapasztalt, az elemzők szerint a Galaxy S9-es széria miatt. Azt túl korai lenne megmondani, hogy a drágább Galaxy Note 9 javít-e az eladásokon.
A Huawei eközben folyamatosan növeli a piaci részesedését és az eladott készülékeinek számát, még az amerikai piac nélkül is. Richard Yu azt szeretné, ha 2021-re a Huawei a Samsungot is megelőzné. A Samsung számára szintén fenyegetést jelent a Xiaomi, az Oppo és a Vivo, amelyek általában olcsó zászlóshajóval vonzzák magukhoz a vevőket.
A Samsung a múltban az új technológiát a zászlóshajókba hozta el elsőként, majd idővel a középkategóriába is. DJ Koh most stratégiaváltásra utasította az embereit, az újítások innentől kezdve a középkategóriában jelennek meg. Így azok is izgalmas új funkciókhoz jutnak, akiknek nincs pénzük az 1000 eurós csúcsmodellekre.