Habár a havi 1790 forintért elérhető YouTube Premiumnak több előnye is van a YouTube Music tagságtól az offline letöltéseken át a háttérben történő lejátszásig, a szolgáltatás vonzereje elsősorban a teljes hirdetésmentességből fakad, így a videómegosztó szemét nagyon csípik azok a felhasználók, akik reklámblokkolókkal spórolják meg maguknak az előfizetést.
A YouTube ezért tavaly a tettek mezejére lépett, és zárolta a videók lejátszását az ilyen bővítményekkel ellátott böngészőkön, ám az ellenoldalon dolgozó fejlesztők gyorsan alkalmazkodtak, így a platform végül kénytelen volt feladni a próbálkozást. Ekkor jött a második nekifutás a betöltési sebesség mesterséges lelassításával, melynek kudarca után most itt a videómegosztó újabb kreatív módszere.
A Wccftech ugyanis nemrég arról számolt be, hogy a szerkesztőségi tesztjük alapján a YouTube elkezdett automatikusan a videók végére ugrani a reklámblokkolót használó nézőknél. A lejátszás ezzel teljesen ellehetetlenül, amin az sem segít, ha az ismétlésre nyomunk, vagy megpróbálunk az adott anyag egy bizonyos pontjára navigálni a kurzorral.
A portál több hirdetésblokkolóval is tesztelte a YouTube-ot, és mindegyikkel ugyanerre az eredményre jutott. Mi viszont e sorok írásakor nem tudtuk reprodukálni a jelenséget, így előfordulhat, hogy csak egy szűk körben tesztelt megoldásról van szó, ahogy az sincs kizárva, hogy az üzemeltető fokozatosan terjeszti ki a trükkös korlátozást.
A lényeg mindenesetre annyi, hogy ha a következő napokban nálad is a videók végére ugrik a lejátszás, akkor tudd, hogy egy szándékos intézkedés áll a háttérben a hirdetésblokkolók kifüstölésére. A nagy kérdés az, hogy ezzel vajon most sikerrel jár-e a YouTube, avagy itt is kénytelen lesz visszavonulót fújni az újra és újra alkalmazkodó fejlesztők miatt.