Arról nemrég mutattunk egy kis előzetest, hogyan alakítja át a Gmail levelezőszolgáltatás kinézetét és funkcióit a Google. Nem csak ez lesz az egyetlen ráncfelvarrás a cég termékei körében, a május elején induló Google I/O fejlesztői konferenciára ugyanis a jelek szerint a Chrome is megújul.
A cég itt is az egyszerűbb és "puhább" Material Design elveit követi, aminek az a lényege, hogy jóval kevéssé látsszanak éles határolóvonalak, elválasztók és egyéb hasonló elemek a kezelőfelületen. A vállalat nemrég ki is adott egy új "használati utasítást" a termékeihez kapcsolódó dizájn-törekvésekhez, ami az eredetileg várt Material Design 2 helyett Material Design Refresh (azaz frissítés) néven érkezik. Ebben egyébként a Chrome működését az érintőkijelzős rendszerekhez is tovább igazítják majd, ahogy a böngészőre épülő vékony operációs rendszer, a Magyarországon még nem túlzottan elterjedt Chrome OS is változik majd. Frissül egy csomó minden a gombok kinézetétől a felugró dobozokig, itt találhattok néhány részletet a doksiból, hogy lehessen szokni az újdonságokat.
Az első kép alapján a Chrome fejlécében lekerekített lapfüleket találunk, és az URL mezőt sem veszi körbe többé éles határoló vonal. Egyértelműbb lesz az új lapfül hozzáadása is (az eddigi kis fül helyett egy plusz jellel), és a Chrome szinkronizálásához használt bejelentkező ikon is lekerült az ablak legtetejéről az URL mező jobb oldalára.
Egyesek szerint így randább lett a böngésző, és némelyest a Firefox korábbi kinézetéhez igazodik, amitől már a Mozilla szoftvere is elmozdult, mások viszont örülnek az éles vonalak nélküli kialakításnak. Jöhet a ti véleményetek is: tetszik, nem tetszik, nehézkesebb így eligazodni vagy épp barátságosabb így?